معاون شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از برگزاری انتخابات شوراهای محلی در شهرهای بالاتر از 2 هزار نفر خبر داد.

علی نوذر پور، معاون شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: در صورتی که لایحه انتخاب شوراهای محلی به تصویب برسد، شورایاری‌ها از یک جایگاه مطمئن تر قانونی برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه شورای محلی شکل قانونی شورایاری‌ها است، افزود: شورایاری‌ در قانون پیش بینی نشده و شورای شهر تهران نیز شورایاری‌ها را تنها بر اساس یک امکان و اختیار به استناد بند 7 ماده 71 قانون شوراها در حقیقت تاسیس انجمن‌های امدادی و اجتماعی ایجاد کرده است.

معاون شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با تاکید بر اینکه در قانون انتخابات، انتخاب شورایاری‌ها پیش بینی نشده، تصریح کرد: این درحالی است که هر انتخابی در قانون تعیین تکلیف شده و مطابق قانون جدید، شورایاری‌ها با تغییر نام به شورای محله در تمامی شهرهای با جمعیت بالاتر از 200 هزار نفر ایجاد خواهند شد.

نوذر پور با یادآوری اینکه انتخاب شورایاری‌ها تاکنون تنها در تهران و یک یا دو شهر دیگر با نظامات متفاوت اجرایی شده است، اظهار داشت: پس از تصویب این لایحه، شوراها به شورای محله تغییر خواهند کرد.

وی در پاسخ به این سوال که مطابق اظهارات اعضای شورای شهر و به دلیل عدم همراهی وزارت کشور در تعویق انتخابات شورایاری‌ها، آیا این انتخابات مهر ماه برگزار خواهد شد، اظهار داشت: این انتخابات به دلیل اینکه مطابق روال سال‌های قبل صورت پذیرفته و این لایحه نیز هنوز شکل قانونی به خود نگرفته صحیح است و در واقع هر قانونی پس از تصویب لازم الاجرا بوده و تا پیش از تصویب، اجرای تمامی قوانین به قوت خود باقی است.

معاون شهرداری‌های سازمان‌ شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با عنوان اینکه در صورت برگزاری انتخابات شورایاری‌ها، مدت زمان فعالیت و شورایاری‌ها تا تصویب قانون جدید خواهد بود، خاطرنشان کرد: علت تاخیر در انتخابات شورایاری‌ها نیز در حیطه سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها نیست و شورای شهر باید با اداره کل سیاسی وزارت کشور مذاکره کند.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: برگزاری ، انتخابات ، محلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار