رهبر جنبش انصارالله در نطقی تلویزیونی به تشریح مواضع این گروه در قبال آخرین تحولات یمن پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛"عبدالملک الحوثی"رهبر جنبش انصارالله در نطقی تلویزیونی به بررسی مواضع این گروه در قبال آخرین تحولات یمن پرداخت و تاکید کرد اقدام برای حمایت از ملت یمن ضروری است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دولت یمن انقلابیون را با خشونت مورد هدف قرار داد، افزود: توافقی تاریخی و سندی سیاسی جدیدی را که از اهداف انقلاب ملت یمن نشات می‎گیرد را به امضا رساندیم.

رهبر جنبش انصارالله با بیان اینکه ملت یمن با اراده خود در تحقق مطالباتش مصمم است، اضافه کرد: ملت یمن در تمامی سطوح سیاسی و اجتماعی برای انقلابی مردمی و تحقق مطالباتش به پاخاست.

"عبدالملک الحوثی" در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به اینکه نیروهای دولت یمن، انقلابیون را به بدترین شکل ممکن در مسیر فرودگاه و در نزدیکی مقر نخست وزیری هدف قرار دادند، افزود: سند سیاسی جدید هیچ‎کس را از مشارکت سیاسی در یمن استثنا نمی‎کند.

وی افزود: تلاش‎هایی برای کارشکنی در روند انتقالی و به شکست کشاندن انقلاب یمن صورت گرفته است.

رهبر جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه نیروهایی خارجی و نیروهایی دیگر در داخل در تلاش برای مشوش کردن وجهه انقلاب و دستاوردهای آن و همچنین ماموریت کمیته‎های مردمی هستند،گفت: نیروهای منطقه‎ای و بین‎المللی بالاخره ناچار شدند که از توافق‎نامه سیاسی جدید استقبال کنند.

"الحوثی" اظهار داشت: روز بیست و یکم سپتامبر وجود توطئه‎ای بزرگ را که برای به غارت بردن و تخریب نهادهادی دولتی به کار برده شده بود، درک کردیم و در جهت شکست آن اقدام کردیم.

وی تاکید کرد: توافق بر سر برقراری صلح توافقی بر ضد هیچ‎ طرفی نیست و انقلاب ما بر اساس اصول عدالت‎طلبانه است.

رهبر جریان الحوثی با بیان اینکه از انتخاب نخست وزیر جدید یمن پس از دیدار "عبد ربه منصور هادی" با سفیر آمریکا در صنعا شگفت‎زده شدیم، تاکید کرد: با احترام به "احمد بن مبارک"، نمی‎پذیریم که رئیس دولت نامزد سفارتی معینی باشد.

"عبدالملک الحوثی" گفت: سفیر آمریکا به شکل مستقیم در امور یمن دخالت می‎کند و امیدواریم که به مطالبات مردمش گوش دهد و عروسک دست این فرد نباشد.

وی افزود: این مرحله به رئیس دولتی که مورد توافق همگان باشد نیاز دارد.

انتهای پیام//
برچسب ها: حوثی ، یمن ، ریاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار