مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران در شبگردی اصحاب رسانه از افزایش تعداد درمانگاه های شهرداری تهران از سال 84 تاکنون خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حسنعلی غفاری در شبگردی اصحاب رسانه که شب گذشته برگزار شد با بیان اینکه سهام این شرکت متعلق به شهرداری تهران است، اظهار کرد:  نظارت بر سطل های زباله، رودخانه ها، آب آشامیدنی پارکها، رفت و روب مکانیزه و غیرمکانیزه معابر و خیابان ها، اسکان کارگری و... برعهده  واحد بهداشت شرکت شهر سالم است. ضمن اینکه در نمونه گیری از شیرهای آب شرب در پارکها تاکنون آب شرب ناسالمی از پارکها گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه از سال84 و با شروع مدیریت شهردار تهران، چکاب پرسنل شهرداری به صورت رایگان انجام می شود، ادامه داد: در صورت نیاز به بستری شدن اقدامات لازم برای پرسنل انجام خواهد گرفت. این در حالی است که 600 پرسنل در مجموعه شهر سالم مشغول به کار هستند.

مدیرعامل شرکت شهرسالم با اشاره به اینکه این شرکت به سازمان ها و معاونت های مختلف شهرداری تهران در حوزه های مختلف خدمات رسانی می کند، ادامه داد: به همین منظور چندین دستگاه آمبولانس به سازمان مدیریت پسماند اهدا شده تا در مواقع ضروری از آنها استفاده کند.
 
وی با بیان اینکه تمامی کارگران خدمات شهری و فضای سبز شهرداری تهران از نظر پزشکی طبقه بندی شده اند، ادامه داد: این افراد با توجه به شرایط کاری و عوامل زیان آور محیطی رده بندی شده اند و حتی کارگران پیمانکاری شهرداری هم مورد چکاپ پزشکی در طول سال قرار می گیرند.

غفاری با اشاره به اینکه از سوی سازمان بهداشت جهانی از شرکت شهرسالم تقدیر به عمل آمده است، ادامه داد: این مجموعه به دلیل فعالیت های خود از این سازمان جایزه دریافت کرده و به وزارت بهداشت نیز معرفی شد.

وی با تاکید بر اینکه این شرکت دارای 20 درمانگاه با مرکز تصویربرداری است، ادامه داد: این درمانگاه ها در 18 منطقه شهرداری تهران به کارمندان خدمات رسانی می کنند. به طوریکه در چند سال اخیر بیشترین درمانگاه ها در جنوب شهر تهران تاسیس شده اند. تا اواخر سال 84 ، 9 درمانگاه برای پرسنل شهرداری وجود داشت اما درحال حاضر تعداد آنها به 20 درمانگاه افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت شهرسالم با اشاره به اینکه اورژانس شهرداری تهران با شماره تلفن 1842 به صورت شبانه روزی به شهروندان خدمات رسانی می کنند، ادامه داد: اورژانس شرکت شهر سالم به 200 نفر از افرادی که در منزل بستری هستند، خدمات ارایه می دهد. همچنین شهروندان می توانند در صورت بروز مشکل با شماره اورژانس شرکت شهر سالم تماس بگیرند تا راهنمایی های لازم در خصوص این افراد انجام شود.

وی با بیان اینکه دبیرخانه شورای عالی ایمنی محیط زیست با نام HSE به فعالیت هایی محیط زیستی در شهر تهران اقدام می کند، خاطر نشان کرد: این دبیرخانه به گونه ای طراحی شده که پیمانکاران مکلف هستند موضوعات مربوط به بهداشت و محیط زیست را مورد پیگیری قرار دهند. به طوری که تاکنون 32 موضوع در مرحله طراحی قرار گرفته است و 4 دانشگاه شهر تهران همچون دانشگاه صنعتی شریف، آزاد اسلامی، دانشگاه تهران و... دیگر در این خصوص مسئول بهداشت و ایمنی شهرتهران هستند.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرسالم خدمات دهی به بیماران صعب العلاجی که کارمندان شهرداری تهران نیستند از سوی این شرکت انجام می شود.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص تاخیر در احداث بیمارستان بحران 200 تخت خوابی  که قبلا قرار بود ساخته شود،گفت: متاسفانه این اتفاق نیفتاد زیرا بخش خصوصی معتقد بود که این بیمارستان نباید در شرق تهران ساخته شود. البته امیدواریم ساخت این بیمارستان به زودی به پایان برسد. معتقدیم جانمایی بیمارستان بحران باید نزدیک استان های همجوار شهر تهران و در کنار بزرگراه باشد و نباید در کنار ساختمان های بلند مرتبه ایجاد شود. ضمن اینکه لازم است تا شورای شهر تهران باید بودجه ای را برای ساخت بیمارستان در نظر بگیرد.

غفاری همچنین ادامه داد: درواقع این بیمارستان یک درمانگاه بحران است و مجموعه کاملی برای تریاژ است نه درمان، به طوری که در صورت بروز حادثه،  معاینات اولیه روی مصدومان انجام می گیرد.

وی درخصوص چکاپ زنان سرپرست خانوار که از سوی شرکت شهر سالم انجام می پذیرد، بیان کرد: به همین منظور مواردی از سرطان سینه زنان سرپرست خانوار از سوی شهرداری تهران درمان شده است.

مدیرعامل شرکت شهرسالم درباره حوادث واژگونی اتوبوس، سقوط هواپیما و دود گرفتگی که در این حادثه ها شرکت شهر سالم به شهروندان در اسرع وقت خدمات رسانی کرد هم تاکید کرد: در حادثه واژگونی اتوبوس با توجه به اینکه این حادثه مربوط به بخش خصوصی بود اما پیگیری و درمان مصدومان از سوی شهرداری تهران انجام شد و هنوز هم پیگیری های درمان این افراد ادامه دارد.



انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار