معاون فنی و عمران شهرداری منطقه 10 از اجرای عملیات نصب کانیو پیش ساخته برای نخستین بار در شهر تهران به صورت پایلوت در معابر ناحیه 3 خبر داد.

 مصطفی بیگی معاون فنی و عمران شهرداری منطقه 10 در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای مفاد بخشنامه مشخصات فنی و تقاطع جداول و انهار بتنی شهری مبنی بر تبدیل کانیو‌های موجود با دو جدول افقی و قائم به کانیو‌های پیش ساخته، این طرح در ناحیه 3 منطقه 10 به عنوان ناحیه پایلوت در حال اجراست.

وی افزود: این کانیوها که جایگزین تک جدول وکانیو‌های ایستاده و خوابیده سنتی می‌شوند به صورت قطعات یکپارچه به عرض 50 سانتی متر کف 50 سانتی متر و ارتفاع متغیر 20 تا 10 سانتی متر در کارگاه احداث وبا انتقال به محل نصب در کنار همدیگر قرار می‌گیرند.

بیگی با اشاره به دستاورد‌های اجرای این طرح تصریح کرد: از جمله مزایای این طرح کاهش 40 درصدی هزینه‌های اجرایی برابر فهرست بهای ابلاغی شهرداری تهران است و همچنین بهره‌برداری بهینه از منابع انسانی با توجه به کمبود کارگر ماهر و کاهش زمان اجرای پروژه‌ها و تقلیل خطاهای انسانی، بهداشت محیط و نیزجلوگیری از انتشار بو و تکثیر جانوران موذی است و بر همین اساس به اهمیت این تغییر نگرش پی می‌بریم .

وی یادآور شد: شیب عرضی این قطعات و نیز ارتفاع آنها برای تردد خودروها در ورودی‌های پارکینگ‌ها در دست مطالعه و بررسی است و بازخورد اجرای آنها به ویژه در این نقاط ارزیابی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: طرح به عنوان یک پایه برای اصلاح و تعمیم اجرای آن در سایر نواحی و مناطق شهرداری تهران مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: عملیات ، نصب ، پایلوت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار