عضو شورای شهر تهران گفت: فعالیت مشترک و تعامل سازمان اوقاف و امور خیریه طی سالیان اخیر برای بهره مندی از ظرفیت دستگاه های فرهنگی کشور تحسین برانگیز است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ، احمد مسجد جامعی ، عضو شورای شهر تهران  با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تاکنون چهار برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در کشور تهیه و اجرا شده و در حال حاضر نیز در جریان اجرای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستیم ، اظهارداشت : فرآیند تدوین برنامه توسعه در کشور ما با تعیین چارچوبی که در اصطلاح ؛ نظام برنامه ریزی می گویند، انجام می گیرد.

وی ادامه داد: این چارچوب باید در ضمن هدفمندی، انسجام و هماهنگی درونی، منطبق با شرایط بومی، شفاف و عملیاتی، مساله محور، مختصر و مردم فهم باشد و با در نظر گرفتن مشارکت عموم مردم، به ارائه راهکارهایی روشن و اجرایی برای تحقق اهداف انعطاف پذیر با قابلیت اجرایی، بپردازد.

مسجد جامعی با اشاره به اینکه برای دست یابی به اهداف و چشم اندازهای ترسیم شده، نیازمند بهره مندی از تجمیع ظرفیت ها و نهادهای ذی ربط هستیم ، تصریح کرد : با توجه به گستردگی فعالیت سازمان اوقاف و امور خیریه در زمینه های مختلف فرهنگی، لزوم تعامل با سایر دستگاه ها و نهادهای مرتبط را ضروری می سازد.

این عضو شواری شهر تهران با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه در فعالیت‌های سال جاری هماهنگ با مدیریت شهری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاهها اقدامات شایسته وارزنده‌ای را آغاز کرده است ، افزود: به نظربنده، پشتیبانی وهماهنگی‌ صورت گرفته می‌تواند ثمرات بسیاری را در آینده در حوزه وقف رقم بزند.

وی با بیان اینکه در هرحال سازمان اوقاف و امور خیریه وظایفی در زمینه‌های مختلفی همچون حفظ و احیای موقوفات کشور، نشر و گسترش معارف اسلامی و سنت حسنه وقف، توسعه مبانی فرهنگی بر عهده دارد که هر کدام می‌تواند نقطه عطفی برای فعالیت سایر نهاد‌ها و دستگاه‌های فرهنگی کشور باشد ، تصریح کرد : همان طور که می‌دانید، وقتی ظرفیت و تجربه چندین نهاد با هم تجمیع می‌شود می‌تواند، نمونه‌های عینی و موفق تری را به منصه ظهور بگذارد، از این رو نیز شاهد تأثیرگذاری بیشتر برای تحقق اهداف و برنامه های سازمان اوقاف و امورخیریه، به خصوص در حوزه ترویج این سنت حسنه در جامعه خواهیم بود.

مسجد جامعی اضافه کرد : افق و نگاه بین اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار مشترک است که از این رو می‌توان به حوزه‌های قرآنی، تربیت حافظان قرآن و هیئت‌های مذهبی و ترویج فرهنگ وقف اشاره کرد.   



انتهای پیام /
برچسب ها: شورا ، وقف ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار