نفت در هفته‌ای که گذشت؛

مذاکره با متقاضیان خرید نفت خام و فرآورده های نفتی/ برنامه‌ای برای نشست اضطراری اوپک نداریم

امضای موافقتنامه با دانشگاه دولیی و آزاد در جهت توسعه میادین نفتی،حذف تدریجی ارسال مازوت و نفت گاز به نیروگاه ها، مذاکره با متقاضیان برای خرید نفت خام و فراورده‌های نفتی از جمله مهم‌ترین عناوین خبری در طول هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، صنعت نفت ایران در طی هفته گذشته با مباحث بسیار گسترده‌ای در عرصه تولید و صادرات و فزایش ظرفیت مواجه بوده است.

معظمی گفت: بر اساس توافق‌های انجام شده با وزیر نفت و مدیران ارشد صنعت پتروشیمی فرمول ماهانه قیمت گاز خوراک پتروشیمی ها به گونه ای تنظیم شده که در هر زمان تابعی از قیمت منطقه ای محصولات خواهد بود؛ از این رو قیمت گاز خوراک پتروشیمی ها ماهیانه تعیین خواهد شد.

زنگنه با تاکید براینکه ایران از پذیرش پروژه های توسعه و پالایش نفت توسط شرکت های ژاپنی استقبال می کند. گفت: درها به روی شرکت های ژاپنی باز است و همه چیز بستگی به خودشان دارد ما آماده همکاری بلندمدت با ژاپن هستیم.

جمعی از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی شرکت ملی نفت، در نامه‌ای سرگشاده از عموم نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و معاونت راهبردی ریاست جمهوری درخواست یاری کردند.

توسعه میدان فروز بی هم اکنون به طور موقت متوقف شده است و در صورت توافق شرکت ملی نفت ایران با شرکت مپنا، کلیه منابع مالی مربوط به این میدان برای میدانهای جدید اختصاص می یابد.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران از آغاز مذاکره با برخی از متقاضیان خرید نفت خام و فرآورده های نفتی در داخل کشور خبر داد.

زنگنه گفت: بزرگان اوپک تصمیم خواهند گرفت که تولید خود را چه میزان کاهش دهند و فعلا برنامه‌ای برای برگزاری نشست اضطراری در اوپک نداریم.

وزیر نفت گفت: توافقنامه همکاری در چهار مخزن نفتی آسماری، مخزن نفتی پابده، مخازن نفتی بوئیب و شعیبا و مخزن نفتی عرب فوقانی و تحتانی و نیز دو میدان نفتی کرنج و سلمان بین وزارت نفت دانشگاه آزاد اسلامی به امضا رسید.

مشهد به لیست بنزین یورو 4 پیوست/شیراز و اهواز در انتظار توزیع بنزین یورو ٤

خسروانی با بیان این که مشهد بعنوان ششمین کلانشهر کشور بزودی تحت پوشش بنزین یورو ٤ قرار می گیرد، گفت: نیاز روزانه شهر مشهد حدود ٢,٥ میلیون لیتر بنزین است.

رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی از رونمایی مدل جدید قراردادهای نفتی ایران (IPC) در اسفند ماه خبر داد و گفت: چنانچه تحریمها لغو شود، مدل تازه قرارداد های نفتی اسفند ماه در لندن رونمایی می شود.

نمایندگان مجلس اعتقاد بر این دراند که اساس فرمول نرخ‌گذاری خوراک واحدهای پتروشیمی باید به گونه‌ای باشد که هم سودآوری صنایع پتروشیمی را در پی داشته باشد و هم از عرضه بیت‌المال با قیمت ارزان به عده‌ای خاص جلوگیری کند.

ميانگين مصرف بنزين کشور در هفته منتهي به 11 مهر با کاهشي قابل ملاحظه نسبت به هفته قبل از آن، به 70 ميليون ليتر در روز رسيد.

شرکتهاي هواپيمايي مسافربر ايراني و خارجي ( ايرلاينها) در نيمه نخست امسال، بيش از 780 ميليون ليتر بنزين ويژه هواپيما (سوخت جت) دريافت کردند.

طرحهای افزایش ظرفیت و ارتقای کیفیت پالایشگاههای نفت با معرفی نمایندگان جدید در سهام عدالت توسط شرکت ملی پالایش و پخش، بهبود یافته و شتاب می یابد.

طراحی و ساخت سیستم بازیافت ترکیبات هیدروکربنی با استفاده از فناوری نانو، با هدف بهبود محیط زیست در قالب طرح پژوهشی انجام می شود.

نخستین محصول LPG-R پالایشگاه ایلام با موافقت مجمع عمومی شرکت پالایش گاز ایلام، در بورس انرژی عرضه شد.

معاون وزیر نفت از حذف تدریجی ارسال مازوت و نفت گاز به نیروگاه های کشور و جایگزینی گاز به جای این فرآورده تا سال آینده خبر داد.

ساختمان و سوله کارگاهی واحد کنترل فوران چاه‌های نفت و گاز امروز در مراسمی به بهره‌برداری رسيد.

مدیرعامل شرکت پتروپارس گفت: سه قلم کالا از ١٠ گروه کالای مورد نیاز صنعت نفت در داخل کشور ساخته شد.

وزارت نفت عراق از افزايش صادرات نفت اين کشور در ماه سپتامبر خبر داد.

مسئولیت تحقیقات توسعه‌ای میادین نفتی در مراسمی که صبح فردا (دوشنبه، ١٤ مهرماه) با حضور وزیر نفت و سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود، به طور رسمی به دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی واگذار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: ظرفیت انتقال گاز کشور تا پایان امسال با راه‌اندازی ایستگاه‌های تقویت فشار پل کله، همدان، بیجار و پتاوه افزایش می‌یابد.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی گاز ایران، با بیان اینکه هم‌اکنون نمی‌توان درباره تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه کشور اظهار نظر کرد، گفت: کلیات این برنامه از وزارت نفت دریافت شده و تدوین آن در کمیته تلفیق، کمیته راهبردی و ١٥ کمیته تخصصی دیگر در حال پیگیری و انجام است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از افزایش ١٠ میلیون متر مکعبی تولید گاز این شرکت در زمستان امسال خبر داد.

معاون وزیر نفت، از توزیع بنزین یورو 4 در تمام جایگاه‌های سوخت شهر اصفهان خبر داد و گفت: این نوع بنزین حاصل تغییر نرم‌افزاری در واحدهای عملیاتی این پالایشگاه است.

حمایت از تجاری‌سازی فناوری مورد نیاز در صنعت نفت توسط شرکتهای دانش‌بنیان در این حوزه و با بهره‌گیری از منابع صندوق نوآوری و شکوفایی صنعت توسعه نفت و صندوق حمایت از سازندگان و پیمانکاران اجرایی خواهد شد.

سامی وند گفت: ظرفیت برداشت گاز از مخزن ذخیره سازی سراجه تا یکسال آینده از ١٠ میلیون متر مکعب در روز به ١٥ میلیون متر مکعب در روز افزایش می یابد.

وزیر نفت، دستور تشکیل کارگروهی را برای پیگیری و به نتیجه رساندن ساخت ١٠ گروه کالای مورد نیاز صنعت نفت را صادر کرد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از افزایش تعداد پالایشگاه‌های گاز در ۳ سال آینده خبر داد و گفت: نباید هیچ پروژه‌ای به‌خاطر بودجه و اعتبار تعطیل شود.

کمیسیون اصل نودم مجلس شورای اسلامی در گزارشی درخصوص اجرای مرحله اول قانون هدفمندی یارانه ها تاکید کرد: برداشت دولت از در آمد حاصل از فروش اوراق مشارکت طرحهای توسعه فازهای میدان پارس جنوبی غیر قانونی بوده است.

مدير شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس گفت: شيراز بعنوان هفتمين اولويت توزيع بنزين يورو 4 پس از اصفهان و اهواز، امسال از اين سوخت پاک بهره‌مند می‌شود.

این سقوط هنگامی صورت گرفت که دادگاه مرکزی روسیه مسئول شرکت سیستما را به رانت نفتی متهم و وی را به دلیل عدم حمایت از حقوق مصرف کننده جریمه کرد .

مصرف بنزین کشور در نیمه نخست سال جاری با افزایش سه درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به بیش از ١٣ میلیارد لیتر رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار