با هدف حذف تدریجی سوخت میان تقطیر

تحویل 33 میلیارد متر مکعب گاز به نیروگاههای کشور

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: شرکت ملی گاز ایران در ٦ ماه نخست امسال، ٣٣ میلیارد متر مکعب گاز به نیروگاههای کشور تحویل داده که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال، ٧,٧ میلیارد متر مکعب افزایش داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از شانا، ناصر ابراهیمی، اظهار داشت: با توجه به تحویل ٣٣ میلیارد متر مکعب گاز به نیروگاهها، از مصرف معادل همین میزان سوخت میان تقطیر در نیروگاهها جلوگیری شد.
 
ابراهیمی افزود: در نیمه نخست امسال، ١٨ میلیارد متر مکعب گاز به صنایع کشور تحویل شده است.
 
وی تصریح کرد: با برنامه ریزی انجام شده برای افزایش ظرفیت تولید گاز در سال جاری، پیش بینی می شود حجم گازرسانی به نیروگاههای کشور زمستان به میانگین ٥٠ میلیون متر مکعب در روز برسد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش خواهد داشت.
 
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: حجم گازرسانی به نیروگاههای کشور در ٦ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن، ٧,٧ میلیارد متر مکعب افزایش داشته و تحقق آن از مصرف بیش از ٧ میلیارد لیتر سوخت مایع نیروگاهی به ارزش ٣.٥ میلیارد دلار جلوگیری کرده است.
 
سال گذشته ٢٠٠ میلیون متر مکعب کمبود گاز در کشور وجود داشت، برای جبران این میزان کمبود گاز، ابتدا محدودیتهایی برای نیروگاه ها و صنایع ایجاد شد، در همین حال به نظر می رسد امسال شرایط تولید گاز بهتر از سال گذشته باشد و به گفته عراقی مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران، امسال پیش بینی می شود بطور میانگین حجم گازرسانی به نیروگاهها به ٥٠ میلیون متر مکعب گاز در زمستان برسد.
 
در زمستان گذشته تحویل گاز به نیروگاههای کشور با محدودیت ٣٥ میلیون متر مکعبی مواجه شد و به صورت میانگین روزانه ٣٠ میلیون متر مکعب گاز به نیروگاهها تحویل شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار