هاشم اسکندری:

کمبود بودجه مانع حضور تیم ملی بولینگ در بازی‌های آسیایی شد

رئیس فدراسیون بلیارد‌، بولینگ‌ گفت: کمیته ملی المپیک اعتبار و بودجه کافی را برای اعزام نفرات به مسابقات آسیایی اینچئون را به ما نداد.

هاشم اسکندری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: کمیته ملی المپیک بودجه کافی در اختیار ما نگذاشت تا در بازی‌های آسیایی اینچئون شرکت کنیم.

وی بیان کرد: قزاقستان که رقیب اصلی ما در کسب رتبه چهارم بازی‌های آسیایی بود شش مدال از مجموع مدال‌هایش را از رشته بولینگ کسب کرد و اگر ما در این بازی‌ها بودیم آن وقت امید مدال آوری داشتیم.

اسکندری تصریح کرد: در حال حاضر بولینگ پایگاه قهرمانی ندارد و ما به کمیته ملی المپیک درخواست دادیم و با لطف خدا و کمک این کمیته بتوانیم این پایگاه قهرمانی را ایجاد کنیم چرا که این موضوع در توان فدراسیون نیست که این کار به تنهایی انجام دهد در رشته بیلیارد با حضور مربی خارجی توانستیم مدل‌هایی را کسب کنیم.

وی در باره احتمال اضافه شدن رشته های این ورزش در بازی های المپیک گفت: دنیای ورزش در تلاش است که از ورزش آرامش بیشتری برای افراد ایجاد کند .

وی گفت: امروز در دنیا این ورزش فعالیت خود را در کنار رشته‌های پر طرفدار انجام می‌دهد به طوری که در انگلستان بعد از فوتبال، اسنوکر در رده بعدی است.  

اسکندری بیان کرد: چین نیز در شش رشته بیلیارد 38 میلیون نفر بازیکن‌ دارد و حضور چشمیگیری در سطح جهان داشته است فدراسیون جهانی در جلسه‌ای که در آسیا تشکیل داد و من هم به عنوان نایب رئیس آسیا حضور داشتم. 

وی عنوان کرد: پیش‌ بینی می‌کنم که در دو دوره بعد در المپیک بتوانیم حضور پیدا کنیم. 

رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد‌ عنوان کرد: راه اندازی لیگ در دستور کار ما قرار دارد و اکنون با تقویم سالیانه بازی‌هایی را برگزار می‌کنیم و مربی خارجی حرفه‌ای نیز دعوت کردیم.

وی خاطر نشان کرد: بزودی 2 هفته آینده تیم ملی به قطر برای جام قطر و برای اسنوکر به مسابقات هند اعزام خواهد شد تلاش می‌کنیم با دست پر برگردیم.

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار