معاون سیاسی، اجتماعی استانداری تهران گفت : رفتار های شخصی افراد و رفتارهای اداری مدیریان باید منبعث از قانون باشد هر کس که بخواهد قانون را دور بزند نسبتی با جمهوری اسلامی ندارد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ، سیدشهاب الدین چاوشی در جلسه شورای اداری ورامین که در محل فرمانداری برگزار شد اظهار داشت :ماموریت اصلی جمهوری اسلامی که در قانون اساسی نیز به آن اشاره شده  اداره سرزمین پهناور ایران است که بعد از رژیم ستم شاهی مدل سیاسی جدید طراحی شد و بیش از 35 سال بر اساس این مدل اداره می شود.

وی افزود :شیعیان همواره به دنبال این بودند که حکومتی بر اساس شیوه و حکومت حضرت علی (ع) ایجاد نمایند، همان حکومتی که از جانب خداوند و توسط نبی مکرم اسلام (ص) در واقعه غدیر خم ابلاغ گردید .

چاوشی تصریح کرد: هرچند واقعیت های تاریخی باعث شد تا آنچه باید اتفاق نیفتد و مسلمانان که می توانستند از رهبری حضرت علی (ع) بهره مند شوند ، 25 سال از این نعمت محروم شدند.  25 سال عمر زیادی است و طی آن نسل دوره پیامبر از میان رفتند و بدعت های به وجود آمده تا جایی پیش رفت که حتی حضرت علی (ع) از پذیریش حکومت سر باز زد.

وی در ادامه گفت : حضرت علی (ع) همواره بر حق خود در اداره حکمت پافشاری می کرد و این را در موقعیت های مختلف  ابراز مي كرد ولی باید دید چرا بعد از کشته شدن عثمان ایشان رغبتی به حکومت نشان نمی داد .

چاوشی اضافه کرد : حضرت علی (ع) در آن مقطع که مسلمانان با خلق و خوی محمدی آشنا شده بودند ، استمرار فکر ، منش و سنت پیامبر را عملی تر می دید تا وقتی که 25 سال از آن آموزه ها فاصله گرفتند و این جا بود که ایشان کردند این جامعه با آن همه انحراف تحمل اجرای عدالت علوی را نخواهدداشت و درست پیش بینی کرده بودند که تحمیل سه جنگ نا مردانه حاکی از این واقعیت دارد.

وی اظهار داشت :برای اداره هر جامعه ای ناگزیربه پذیرش حکومت هستیم تا حاکمیت بتواند نظم و امنیت را برقرار کند ، هر حکومت قابل قبول نیازمند قانون و کسانی است که قانون را پذیرفته و به آن تن در دهند و در کنار آن مدیریت و رهبری قابل قبولی که بتواند بین دو مقوله قانون و مشمولین قانون انس و رابطه ایجاد کند .

معاون استاندار تهران گفت : حکومت های زیادی را در دنیا وجود دارد ولی در منظر مکتب مقدس اسلام ، حکومت امری صرفا دنیوی نیست به این دلیل حاکمان آن باید از ویژگی اختصاصی علاوه بر ویژگی عمومی حاکمان مرسوم دنیوی نظیر تقوای الهی ، پرهیز از معاصی صغیره و کبیره ، خویشتن داردی ، تدین و پایبندی به احکام شریعت برخوردار باشند .

وی اظهار داشت : اساس قانون در ایران اسلام است اما برای این که برداشت های ناصحیح از اسلام نشده وهر کس از اسلام مطابق میل خود نفسیر ننماید ، احکام اسلام یدر قالب قانون اساسی عملیاتی شد ، البته مدعی نیسیتیم که این قانون کاملا اسلامی است بلکه این قانون برداشتی است که اندیشمندان متفکر بر اساس نگرش فقهی امام از اسلام وواقعیت های زمان روز به این باور رسیدند که این قاتون بخشی از اسلام است و می تواند جامعه ایران را بر اساس اصول اسلامی اداره کند .

چاوشي خاطر نشان کرد : اسلام در قانون اساسی ایران اسلامی حاکم است و مخالفت با قانون اساسی که علاوه بر اسلامی بودن توسط مردم در رفراندوم های متعدد تأئید شده در اصل مخالفت با اسلام است.

وی افزود :ما مدعی وجود نقص در جامعه نیستیم و فاصله ما با حکومت حضرت علی(ع) زیاد است ولی ایران تنها کشوری است که خود را به حکومت علی نزدیک نموده و این کار را با صداقت انجام داده است.

 معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران با بیان جمله ای از شهید مطهری گفت : یکی از دغدغه های شهید مطهری چهار ماه قبل از پیروزی انقلاب این بود که پس از پیروزی نهضت امام راحل چه افرادی کشور را اداره خواهند کرد و این که افراد کار ناشناس چکونه می توانند امورات کشور را اداره کنند .

چاوشي بیان داشت :امروز پس از گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و آزمون و خطایی که انجام شده ، نظام مقدس جمهوری اسلامی در دنیا تأثیرگذار شده و شاهدیم که در جنوب لبنان ملت این کشور به امام و نظام مقدس جمهوری اسلامی از عمق وجود عشق می ورزند .

وی گفت : آمریکایی های فرسنگ ها فاصله طی می کنند و با فشار پول و حضور نظامی تلاش می کنند در کشورهای دیگر نفوذ کنند ولی ایران بدون هزینه توانسه نفوذی معنوی در کشورهای منطقه ایجاد کند.

چاوشی عنوان کرد :دغدغه مدیریت کشور بسیار مهم است ، هرجا موفقیتی حاصل شده به واسطه تبعیت از آموزه های دینی است که به قانون تبدیل شده است .

معاون استاندار ادامه داد : رفتار های شخصی افراد به عنوان مدیران و رفتار های اداری و مدیریتی افراد باید منبعث از قانون باشد وهر کس بخواهد قانون را دور بزند نسبتی با جمهوری اسلامی ندارد.

چاوشی گفت : قانون و مقام معظم رهبری فصل الخطاب همه کارها می باشد ، کسی نمی تواند در نظام مسوولیتی را بپذیرد ، مدیر یا وزیر باشد ولی بگوید ولایت فقیه ، شورای نگهبان و یا رئیس جمهوری را قبول ندارد.

وی با اشاره به حضور همراه با اقتدار رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد افزود : سخنان ریس جمهور در سازمان ملل مورد توجه دنیا قرار گرفت و نگاه مردم جهان به ایران را عوض کرد ، حضور رئیس جمهور در سازمان ملل در این دوره از اجلاس سازمان ملل حضوری بسیار تعیین کننده است و آثار ونتایج آن به زودی روشن خواهد شد .

چاوشي اظهارداشت: منش رئیس جمهور و بیان مقتدرانه دیدگاه های نظام برای دنیا خیلی تازگی داشت و تحلیل گران سیاسی غرب بسیار متقاوت تر ازقبل یه ایران نگاه کردند و این امر نشان داد که رئیس جمهور تنها مجری قانون نیست بلکه نماینده نظام و نمایانگر دیدگاه های نظام است .

وی گفت: تا زمانی که نظام مقدس جمهوری اسلامی از وجود مقام معظم رهبری بهره مند می باشد و در کارها درایت و تدبیر وجود دارد ، این کشور اهل بیت شکست ناپذیر خواهد ماند.

وی افزود : رمز ماندگاری نظام سیاسی وحدت ملی و انسجام حاکمیت است ، توده مردم که در این کشور زندگی می کنند وایرانی شناخته می شوند تحت حمایت نظام جمهوری اسلامی قرار دارند و باید یادمان یاشد که این کشور به گروه ، حزب و جناح خاصی تعلق ندارد بلکه همه مردم در آن ایفای نقش می کنند .

وی تصریح کرد : پست و سمت در جمهوری اسلامی وبال گردن است اگر کسانی که دانش ندارند کاری را بر عهده بگیرند هم کارها را خراب می کنند و هم خود را نابود می سازند ، تعهد باید در کنار تخصص قرار گیرد تا بتواند مشکلات مردم را برطرف نماید.

چاوشی بیان داشت : امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی بیش از هر زمان به وحدت ملی نیاز دارد و باید بدانیم که اگر خدای نکرده روزی ملت از نظام روی گردان شوند و همراهی مردم با نظام نباشد مشکلات عدیده ای گریبانگیر ما خواهد شد .

معاون سیاسی، اجتماعی استانداری تهران  گفت : مسوولین نظام باید برای انسجام مدیریتی تلاش کنند ، وجود سه قوه در کشور به این مفهوم نیست که سه حکومت در کشور وجود دارد ، مردم کاری ندارند که قوه مجریه چیست مردم همه را به اسم حاکمیت می شناسند و آیندکان نسبت به کلیت جمهوری اسلامی داوری مینماید.

وی بخاطر نشان کرد : دولت تدبیر و امید بر اساس قانون و مقررات فعالیت می کند و هیچ نهادی حق خودسری و اقدام خودسرانه ندارد و باید همه کارها از مجاری قانونی صورت گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار