دبیرکل هیئت همبستگی ملی یمن از گفتگوی خود با رئیس جمهوری یمن و دلایل رئیس جمهوری برای انتخاب احمد بن مبارک برای نخست وزیری خبر داده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه خبری "یمن وویس"، "صلاح باتیس" دبیر کل هیئت همبستگی ملی یمن در صفحه فیسبوک خود از گفتگوی تلفنی خود با رئیس جمهوری یمن و دلایلی که رئیس جمهوری یمن برای انتخاب احمد بن مبارک برای نخست وزیری اعلام کرده خبر داده است.

رئیس جمهوری یمن در این گفتگو درباره برخی دلایل انتخاب "احمد بن مبارک" برای نخست وزیری و نیز اینکه احمد بن مبارک هم اکنون در کجاست سخن گفته است.

صلاح باتیس در فیسبوک خود گفت:" هنگامی که واکنش های مختلف را درباره تصمیم رئیس جمهوری درباره مکلف کردن احمد بن مبارک برای نخست وزیری مشاهده کردم با رئیس جمهوری تماس گرفتم و درباره علت انتخاب "احمد عوض بن مبارک" و مکلف کردن وی برای تشکیل دولت شراکت ملی سؤال کردم و رئیس جمهوری اینگونه پاسخ داد: پس از مشورت های طولانی ونامزدی تعدادی شخصیتها برای پست نخست وزیری و پس از اینکه مسأله برعهده گرفتن پست نخست وزیری به آنها پیشنهاد شد؛ برخی از آنها عذرخواهی نموده و از قبول آن سرباز زدند و برخی دیگر نیز واجد شرایط نبودند تا اینکه من به این نتیجه رسیدم که دکتر احمد عوض بن مبارک فرد مناسبی است که با شرایطی که بر سر آن توافق شده است تناسب دارد و نیز فردی آگاه به مفاد گفتگوی ملی فراگیر است که باید در اولویت بندی دولت قرار گیرد؛ چرا که وی دبیرکل نشست گفتگوی ملی است."

صلاح باتیس همچنین می گوید که از رئیس جمهوری درباره اینکه احمد بن مبارک هم اکنون کجاست؟ پرسیدم چرا که تلفن وی الان قطع است و وی جواب داد: وی الان در ترکیه است و بزودی برای شروع کارش باز خواهد گشت.

انتهای پیام/


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار