مدیر سینما آفریقا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

فیلم‌های امسال پاسخگوی سلیقه مخاطبان خواهد بود

محمد صابری گفت: اکران "آنچه مردان درباره‌ی زنان نمی‌دانند" و" شیار 143" در پاییز امسال انقلابی در تاریخ اکران رقم خواهد زد.

محمد صابری مدیر سینما آفریقا در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران پیرامون وضعیت اکران در سال 93 گفت: خوشبختانه در سال 93 به دلیل وجود فیلم‌‌هایی که به نیاز‌ها وسلیقه‌های مخاطبان پاسخ می‌دهد، اکران‌های بی‌نظیری داشتیم؛ برای مثال فیلم "چ" در ژانر‌ دفاع مقدس "طبقه حساس" و "خط ویژه" در ژانر کمدی و "شهر موش‌ها" در ژانر‌ کودک اتفاقی جدید را در تاریخ سینما رقم زد.

وی در ادامه افزود: اکران پاییز که " آتش بس 2"،" خواب زده‌ها"، "خانوم" و" آرایش غلیظ" را شامل می‌شود، نیز همه‌ی سینما‌گران را شگفت زده کرد.

 مدیر سینما آفریقا در خصوص وضعیت اکران نوبت دوم پاییز اظهار داشت: اکران دوم پاییز را با وجود فیلم‌های"آنچه مردان درباره‌ی زنان نمی‌دانند" و"شیار143" بسیار ایده‌آل پیش‌بینی می‌کنم، توجه به جشنواره‌ی کودک و نوجوان امسال و نمایش فیلم‌های برگزیده‌ی آن هم در دستور کار ما قرار خواهد گرفت.

صابری با اشاره به بهبود وضعیت فیزیکی سینماها نسبت به گذشته خاطرنشان کرد: اگر فیلم‌های سینمایی به خوبی به فروش برسند، سینما‌ها نیاز به تزریق بودجه‌ی خارجی جهت بهبود ندارند با وجود تکنو‌لوژی‌های جدید پیاده شده در سینما‌ها وضعیت صدا و نور آنها بسیار مطلوب‌تر شده است؛ولی همه‌ی ما می‌دانیم که در یک کشور70میلیون نفری با هزار و 600 شهر نباید تنها 100 شهر آن سینما داشته باشد، حجت الله ایوبی‌ در نشستی که با سینما گران داشت ، وعده‌ی احداث خیرین سینما در غرب تهران را داد و در این زمینه به خوبی با سینما‌گران همکاری می‌کند.

صابری افزود:مجتمع کوروش از لحاظ فیزیکی و امکانات در نظرگرفته شده برای تماشا‌چیان و مجتمع سوره در خیابان حافظ با 5 سالن نیایش مکان ممتازی برای اکران فیلم‌ها هستند.

وی پیرامون شکایت برخی از کارگردانان درباره زمان اکران آثارشان گفت: اگر فیلمی همچون "شهرموش‌ها" با کیفیت و مخاطب پسند باشد؛ مدیرسینما برای اکران در مجموعه اش ‌به دنبال کارگردان می‌رود، اما مشکل اصلی برای اکران کیفیت پایین بعضی از قصه ها هست، اگر فیلمی جذاب، هدفمند وبا بازی بازیگران با کیفیت باشد مخاطب برای دیدنش لحظه شماری می‌کند و درهر زمانی طرفداران خود را دارد، مثل" آتش بس 2" که با زبانی شیرین تماشاچیان را مجذوب خود می کند.

صابری در پایان گفت: سینما‌گران نهایت تلاش خود را برای ارتقاء سالن‌های سینما و تاسیس پردیس‌های مختلف سینمایی می‌کنند واز مسئولان انتظار می‌رود که افزون بر حمایت از تولید کنندگان فیلم اهتمام ویژه‌ای به اکران آن نیز بدهند؛ زیرا در صورت اکران خوب فیلم‌ها اسپانسر خارجی حاضر به سرمایه‌گذاری در سینما می‌شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار