به گفته مسئولان شبکه من وتو موسسه کلاسترز انگلستان بر اساس آخرین پژوهش های خود عنوان کرده است که شبکه من وتو با داشتن 23 میلیون مخاطب پیشتاز رسانه های ماهواره ای فارسی زبان در میان مخاطبان ایرانی است، بر همین اساس شبکه من وتو از نزدیک ترین رقیب خود 20 درصد جلوتر است!
دست اندرکارن شبکه من وتو علاوه بر ادعای فوق عنوان کرده اند که با وجود گذشت سال ها از تاسیس شبکه های ماهواره ی لس نجلسی و البته تاسیس دو شبکه به اصطلاح خبری یعنی صدای آمریکا و بی بی سی فارسی توانسته اند تنها با گذشت چند سال بوی سبقت را از آنها ربوده و مقام اول را کسب کنند.
در بخشی از این گزارش آمده است: «موسسه کلاسترز انگلستان بر اساس آخرین پژوهش های خود عنوان کرده است که شبکه من وتو با داشتن 23 میلیون مخاطب پیشتاز رسانه های ماهواره ای فارسی زبان در میان مخاطبان ایرانی است، بر همین اساس شبکه من وتو از نزدیک ترین رقیب خود 20 درصد جلوتر است. شبکه من وتو از همه رسانههای خارج از کشور پیش افتاده است. بیشتر مخاطبان شبکه من و تو۱، در رده سنی ۲۰-۴۴ سال قرار دارند. همچنین، اکثر مخاطبان، متاهل و ساکن مناطق شهری هستند. بر اساس همین نظرسنجی، تعداد مخاطبان زن و مرد این شبکه، یکسان است و ۳۹٪ مخاطبان نیز کودکان هستند. به علاوه، با وجود ممنوعیت استفاده از آنتنهای ماهوارهای، ۹۰٪ بینندگان من و تو ۱، صاحب آنتن ماهوارهای هستند. بر همین پایه، من و تو ۱ ۱۰٪ از شبکههای داخلی IRNN و IRIB TV4 پیش است.»
یکی از نکات قابل توجه در گزارش شبکه من وتو از پیشتاز بودن در میان شبکه های ماهواره ای فارسی زبان عدم اشاره به موسسه کلاسترز به عنوان یک موسسه خصوصی است! این بدان معناست که مدیران شبکه من وتو خود به سراغ این کمپانی آمده و درخواست چنین سفارشی داده اند. همچنان که در تصویر زیر مشاهده می کنید موسسه کلاسترز در ایران هیچ گونه فعالیتی ندارد پس چطور مخاطبان ایرانی را به عنوان جامعه آماری مورد پرسش قرار داده است!!؟ همچنین گمان می رود که مدیران من وتو برای طرح ادعای خود به دروغ متوسل شده باشند.
از دیگر نکات ابهام برانگیز در گزارش فوق، پایش مخاطبان ایرانی در مورد تماشای دو شبکه داخلی یعنی IRNN و IRIB TV4 است!
مدتی است که رقابتی نانوشته میان من وتو بی بی سی فارسی در میان است، بر همین اساس مدیران من وتو در حاشیه این گزارش اعلام کرده اند که « من و تو ۱، تنها شبکه ماهوارهای است برنامه گفتگو برای زنان ایرانی دارد و برنامههای عروسکی از جمله دکتر کپی که مخاطبان بسیاری یافته است. همچنین، برنامه «بفرمایید شام» و «آکادمی گوگوش» جزو پرطرفدارترین برنامههای تولید شده در خارج از ایران است. شبکه اجتماعی من و تو نیز، با بیشتر از ۲/۳ میلیون عضو در فیسبوک از رسانههای دیگر فارسی زبان از جمله رادیو فردا و بیبیسی فارسی جلوتر است. من و تو اخیرا با پخش مجموعه مستند انقلاب ۵۷، بحثهای زیادی را در فضاهای شبکههای اجتماعی ایجاد کرد. مستندهای این شبکه اکثرا بحث برانگیز بودهاند. این شبکه همچنین بیشتر روی مسائل فرهنگی و اجتماعی متمرکز شده که آنرا از رسانههایی چون بیبیسی فارسی و صدای آمریکا متمایز میکند.»
اعتراف مدیران شبکه من وتو به ساخت برنامه هایی با محوریت سیاسی در حالی است که این شبکه در ابتدای تاسیس خود عنوان کرده بود که با هدف پخش برنامه های سرگرم کننده پای به میدان گذاشته است؛ مسیری که آنها پیمودند اما متفاوت از آنچه که می گفتند بود! تنها با گذشت چندسال از آغاز تاسیس شبکه من وتو ساخت برنامه هایی با محوریت سیاسی و ضدانقلابی در دستور کار قرار گرفت.
برنامه های شبکه من و تو