نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش و همبستگی زنان مسلمان و مجاهد باید در جهت ساختن امت واحده که مورد نظر قرآن کریم است، صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، لاله افتخاری نماینده مجلس شورای اسلامی در نشست هم اندیشی بانوان فرهیخته ایرانی با جمیله بوپاشا، بانوی انقلابی الجزایری که امشب در سالن کنفرانس مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد ذیحجه و خیرمقدم به خانم بوپاشا گفت: به عنوان یک همسر شهید و یک فرزند شهید و یک خدمت‌گذار کوچک قرآن و نماینده مجلس، مقدم خانم بوپاشا را در کشورمان گرامی میدارم.

وی خطاب به خانم بوپاشا گفت:ما سال‌ها در مورد مبارزات شما و دیگر الجزایری‌ها و سختی‌هایی که در راه آزادی الجزایر کشیده‌اید، داستان‌های زیادی را شنیده‌ایم و انشالله تلاش و همبستگی ما به ساختن امت واحده که مد نظر قرآن است، کمک کند.

وی ادامه داد: زنان مبارز ایرانی و الجزایری می‌توانند در کنار هم در راه عدالت،صلح و تکریم جایگاه بانوان همچنان که در مکتب وحی و سنت پیامبر (ص) وجود دارد، قدم بردارند.

افتخاری در پایان ضمن دعوت از خانم بوپاشا برای حضور در صحن علنی مجلس خاطرنشان کرد: امیدوارم که بتوانیم در تعاملات میان بانوان مسلمان جهان به نتایج مثبتی دست پیدا کنیم.

شایان ذکر است؛ در ادامه‌ی این نشست چندی دیگر از زنان فرهیخته کشورمان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان کشور در این نشست اظهارداشت: ما به دنیا نشان دادیم زن عفیف است و می‌تواند بدرخشد و با حفظ هویت خود در صحنه‌های مبارزه و مقاومت حضور داشته باشد.

همچنین زهرا پیشگاهی فرد، نماینده اصفهان در دور پنجم مجلس شورای اسلامی در این نشست خطاب به خانم بوپاشا بیان داشت: شما الگویی برای زنان ایرانی هستید و زنان ایرانی هم در دوران مقابله با رژیم ستم شاهی با الگو گیری از مجاهدت‌های شما کارنامه مثبتی را به جا گذاشته‌اند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از خانم جملیه بوپاشا، بانوی انقلابی الجزایری و عضو جبهه آزادی بخش الجزایر در انقلاب سال 1962 ، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار