عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه سازمان صدا و سیما در این جنگ رسانه‌ای و تهاجم فرهنگی که در دنیا وجود دارد، توانسته موفق عمل کند، گفت: امیدواریم دولت بودجه‌ای را که مجلس تصویب می‌کند را در اختیار صدا و سیما قرار دهد تا آنها بتوانند به وظایف اصلی خودشان بپردازند.

"محمدرضا رضایی‌کوچی" نماینده جهرم در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با بیان این که امروز اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی میهمان سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی بود، گفت: اعضای کمیسیون عمران نسبت به وظایف نظارتی خود به لحاظ عملکردی، پروژه‌های عمرانی و اعتبارات مختص به آنها به سازمان رفته بودند و در این دیدار نیز رئیس رسانه ملی درخواست‌های خود را نسبت به این کمیسیون عنوان کرد.
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه برنامه‌ها و میزگردهای تخصصی که توسط صدا و سیما برگزار می‌شود عمدتا از اعضای کمیسیون‌های غیرمرتبط هستند، بیان داشت: درخواست اعضای کمیسیون عمران از مهندس ضرغامی این بود که در میزگردهای تخصصی که به بحث عمران مربوط می‌شود قاعدتا از اعضای این کمیسیون دعوت کنند تا بحث تخصصی‌تر برگزار شود.

وی تصریح کرد: اکنون پروژه‌های عمرانی زیادی در کشور در حال اجراست که با اعتبارات دولتی قابل اجرا نیستند و قاعدتا باید برای پیش‌برد آن‌ها از ظرفیت‌هایی مانند بخش خصوصی، اوراق مشارکت و یا فاینانس‌های خارجی استفاده کرد و ما از رئیس رسانه ملی خواستیم تا صدا و سیما برای معرفی این پروژه‌های مهم که در توسعه کشور موثر است، کمک‌رسانی کند.
 
رضایی‌کوچی ایجاد شبکه دیجیتال را در برخی نقاط کشور که فاقد آن هستند را یکی دیگر از درخواست‌های اعضای کمیسیون دانست و گفت: در زمانی که ما از مردم می‌خواهیم  به سمت ماهواره‌ها روی نیاورند که هنوز جایگزین آن‌ها در برخی مناطق وجود ندارد.


 
نماینده جهرم اظهار داشت: حضور عادلانه نمایندگان در مقابل دوربین در استان‌ها و چه در مرکز و مجلس یکی دیگر از درخواست‌های نمایندگان بود که مهندس ضرغامی نسبت به این تقاضا دستور رسیدگی و رعایت این مطلب را دادند.
 
وی با اشاره به اینکه مهندس ضرغامی نیز درخواست‌هایی را از نمایندگان مجلس داشتند، بیان داشت: رئیس رسانه ملی کمبود اعتبارات سازمان صدا و سیما با توجه به جنگ رسانه‌ای و تهاجم فرهنگی که در دنیا وجود دارد را بسیار محدود دانست و اشاره کردند که برای این که ما  بتوانیم بهتر در مقابل این تهاجمات مبارزه کنیم باید اعتبارات سازمان افزایش پیدا کند، هر چند که تاکنون صدا و سیما در این مبارزه نابرابر به لحاظ امکانات و با بودن نیروهای موفقی همچون باشگاه خبرنگاران توانسته موفق عمل کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس در ادامه افزود: رئیس صدا و سیما انتظار داشتند به لحاظ اعتبارات مجلس کمک بیشتری انجام دهد زیرا 50 درصد اعتبارات سازمان صدا و سیما را باید دولت پرداخت کند و 50 درصد دیگر آن را از طریق درآمدهای اختصاصی سازمان به طور مثال تبلیغات به دست بیاورد.
 
نماینده جهرم گفت: سازمان صدا و سیما امکان دارد به دلیل پخش تبلیغات با نقدهایی مواجه شود اما این منابعی که از این تبلیغات بدست می‌آید رافع نیازهای این سازمان است.



رضایی‌کوچی تاکید کرد: زمانی که تشکیلات بسیار بزرگ سازمان صدا و سیما را که حداقل 40 هزار کارمند دارد را با اعتبارات شهرداری تهران مقایسه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که چقدر با یکدیگر تفاوت دارند و سازمان توانسته با این اعتبارات بسیار محدود هر چند که نحوه کار سازمان بسیار گسترده‌تر است بسیار موفق عمل نماید و امیدواریم دولت بودجه‌ای را که مجلس تصویب می‌کند را در اختیار صدا و سیما قرار دهد تا آنها بتوانند به وظایف اصلی خودشان بپردازند.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار