افسردگی در نوجوانان 15 تا 17 ساله می‌تواند به صورت گرایش به سیگار، قلیان، انجام رفتار‌های بزه‌کارانه، افت تحصیلی و ارتباطات جنسی نامعقول‌ بروز پیدا می‌کند.

اکرم عسگری در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: علامت افسردگی در کودکان و نوجوانان با افسردگی در بزرگسالان به صورت گریه، خستگی، گویشه گیری‌، عدم تمایل به کارکردن‌، افت عملکرد و مسائلی‌ از این قبیل خود را نشان می‌دهد.
 
 وی ادامه داد: در کودکان و نوجوانان علائم افسردگی بیشتر به صورت پرخاشگری است.
 
 عسگری تصریح کرد: در سنین پایین علائم افسردگی می تواند به صورت تغییر تغذیه، تغییر رفتار، افزایش چسبندگی‌ به مادر، عدم ارتباط منطقی با همسالان اختلال خواب، گریه‌ کردن،‌ گوشه گیری و شب ادراری‌ بروز پیدا کند.
 
 این مشاور خانواده اظهار داشت:  افسردگی می‌تواند در سنین 15 تا 17 سال و در سنین بالاتر به صورت گرایش به سیگار، قلیان، انجام رفتارهای بزهکارانه‌،افت تحصیلی و ارتباطات نامعقول آشکار شود.
 
عسگری خاطر نشان کرد: والدین در مواجهه با چنین رفتارهایی در کودک با نوجوان  خود باید از انجام رفتارهای خشن، کتک زدن، محدود کردن و استفاده از اجبار برای  تغییر رفتار فرزند خود بپرهیزند و سعی کنند در اولین فرصت با یک مشاوره تماس گرفته و از او راهکار مناسب را جویا شدند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار