تیم ملی تنیس روی میز در هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی عملکردی قابل پیش داشت و زود هنگام از دور رقابت‌ها کنار رفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی 2014 درحالی به میزبانی اینچئون کره جنوبی برگزار شد که ملی پوشان تنیس روی میز ایران که از همان ابتدا امیدی به مدال آوری آن‌ها نبود با نظر کمیته ملی المپیک در قالب رشته حمایتی عازم شدند و عملکردآن‌ها دو برد در انفرادی و یک پیروزی در دوبل بود.

در این دوره از رقابت‌ها با وجودپیگیری‌های متعدد رئیس فدراسیون، پینگ پنگ ایران تنها با دو نماینده در بخش آقایان و یک نماینده در بخش بانوان حاضر شدند که به همین دلیل نتوانستند در رقابت‌های تیمی که نیاز به حداقل سه بازیکن داشت شرکت کنند.

رقابت پینگ پنگ بازان ایران با مسابقات دوبل آغاز شد و نوشاد عالمیان و افشین نوروزی در اولین مسابقه خود مقابل قطر به پیروزی دست یافتند اما قرعه کشی آن‌ها در دور دوم به قدری سخت بود که همه باخت آن‌ها را پیش بینی می کردند حتی بعد از شکست سایت رسمی فدراسیون هم همین را اعلام کرد.

پینگ پنگ بازان ایران مقابل چین قرارگرفتند که قهرمان این دوره ازرقابت‌هاشد.

پس از این رقابت‌ها نوبت به مسابقات انفرادی رسید و نوشاد عالمیان کار خود را پس از استراحت از دور نخست با قرار گرفتن مقابل پاکستان آغاز کرد و موفق شد به پیروزی دست یابد.

مرد شماره یک تنیس روی میز ایران، در دومین مسابقه خود در مرحله یک هشتم پایانی مقابل نماینده ژاپن قرار گرفت که دارای رنکینگ 7جهان بود و مدال برنز المپیک 2008 پکن و مقام چهارم المپیک 2012 لندن را در کارنامه خود داشت، نابغه تنیس روی میز ایران در جدال با این حریف قدرتمند در حالی باخت را نپذیرفت و از دور رقابت‌ها حذف شد که در مصاحبه بعد از بازی‌اش اعلام کرد: می‌توانست از پس این حریف برآید، عالمیان یکی از دلایل اصلی ناکامی‌اش را فدراسیون و نداشتن اردوهای منسجم همچنین محروم بودن از شرکت در مسابقات برون مرزی خواند. اما افشین نوروزی دومین نماینده ایران هم در دور مقدماتی استراحت داشت تا مسابقات خود را در هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی از مرحله یک شانزدهم نهایی آغاز کند و یمن را به راحتی شکست داد اما در جدال با رقیب ژاپنی خود که رنکینگ 15جهان را داشت تسلیم شد و به کار خود پایان داد.

نوروزی در بازی‌های آسیایی 2010 نیز مقابل این حریف قرار گرفته بود و با قبول شکست از دور رقابت‌ها حذف شده بود.

ندا شهسواری، تنها نماینده تنیس روی میز بانوان ایران دربازی‌های آسیایی در اولین مسابقه خود با قرعه کشی سختی روبه رو شد طوری که خودش نیز اعلام کرد، تمام معادلاتش به هم ریخته است.

وی مقابل نماینده هنگ کنگ حاضر شد که در رده 16جهان است، وی در مسابقات جهانی پاریس به مقام سوم رسیده بود،مدال نقره رقابت‌های جهانی 2011روتردام و سوم تیمی 2014 توکیو را در کارنامه خود دارد و در نهایت با قبول شکست از دور رقابت‌ها کنار رفت.

به  این ترتیب پرونده تنیس روی میز در هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی بسته شد و ملی پوشان دست خالی و با دلخوری از شرایطی که فدراسیون تنیس روی میز ایران برایشان فراهم کرده است به ایران بازگشتند.

انتهای پیام/
برچسب ها: بازی ، تنیس ، روی میز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار