در جلسه امروز شورای شهر یک فوریت طرح پیشنهاد تأسیس کمیته شوراها و انجمن‌های شهر در سازمان پایتخت‌ها و شهرهای اسلامی اسلامی تصویب شد.

 به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در ادامه جلسه علنی امروز شورای شهر اعضای شورا به بیان نظرات خود در خصوص بررسی یک فوریت پیشنهاد تأسیس کمیته شوراها و انجمن شهر در سازمان پایتخت‌ها و شهرهای اسلامی پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین ناصحی رئیس کمیته فرهنگی اجتماعی شورای شهر با بیان این که این طرح به امضای بیش از 20نفر از نمایندگان رسیده است افزود: به منظور تسریع در اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اتحاد و انسجام میان همه مسلمانان طرح پیشنهادی تأسیس کمیته شوراها و انجمن‌های شهر درسازمان پایتخت و شهرهای اسلامی به منزله ایجاد پل ارتباطی میان نهاد شورای اسلامی شهر و سایر کشورهای اسلامی شده که تقویت وهم بستگی را به دنبال خواهد داشت.

وی اظهارداشت:در این طرح نه ساختاری افزوده خواهد شد و نه بار مالی برای شهرداری خواهد داشت.

مهدی چمران خطاب به ناصحی افزود: باید درنظر داشت که اجرای این طرح قطعا توام با بار مالی برای شهرداری خواهد بود.

محسن پیرهادی عضو کمیسیون نظارت حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که ایجاد تفاهم نامه‌ها و کمیته‌هایی به این شکل نیازمند زمینه سازی اولیه است اظهار داشت: وظایف و اهدافی که در خصوص تأسیس این کمیته‌ها بیان شده حاکی از آن است که اقدامات اولیه صورت پذیرفته درحالی که واقعیت این چنین نیست و مقدمات هنوز شکل نگرفته است.

مهدی چمران رئیس شورای شهر در پاسخ به اظهارات پیرهادی بابیان این که تشکیل کمیته شوراها پیشنهادی از سوی شورای شهر است که اجرای آن نیازمند تصویب مصوبه مربوطه است خاطرنشان کرد: اجرای این طرح منوط به  ارجاع این مصوبه وزارت امور خارجه و تأیید این نهاد است.
دنیا مالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز با عنوان این که نشست تخصصی iccبه زودی قرار است برگزار شود افزود:یک فوریت این طرح به این جهت بوده ضمن این که این سازمان 34سال پیش تشکیل شده وایران می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای را دراین زمینه داشته باشد.

گفتنی است یک فوریت این طرح با موافقت اکثر اعضا تصویب شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: کمیته ، شورا ، سازمان ، پایتخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.