رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا گفت: ما در احصاء مغایرت‌های طرح تسهیلی و شوراهای مناطق کمترین میزان تخلف را در منطقه یک شهرداری تهران داشته‌ایم.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهر سازی شورا پس از ارائه گزارش یزدیان شهردار منطقه یک در خصوص نحوه تشخیص و اعمال ضوابط باغات در املاک واقع در آن منطقه با بیان این که اقدامات انجام شده توسط شهرداری منطقه یک در این خصوص بسیار ارزشمند بوده است افزود: به عنوان مثال انتهای محدوده طرح به گونه‌ای درخت کاری شده که عملا امکان توسعه ساخت و ساز درمحدوده‌ای که مدنظر مقام معظم رهبری بوده است را به صفر می‌رساند.

وی اظهار داشت: ما در احصاء مغایرت‌های طرح تسهیلی و شوراهای مناطق کمترین میزان تخلف را در منطقه یک شهرداری تهران داشته‌ایم.

رئیس کمیسیون معماری و شهر سازی شورا با بیان این که هر چند مدیر عامل سازمان  پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران گزارش عملکرد خود را در این جلسه اعلام نمودند اما مشخص نشد که وضعیت پراکندگی فضای سبز در مناطق چگونه است.چرا که بسیاری از مناطق در حوزه فضای سبز بسیار فقیرند.

سالاری با اشاره به این که امیدواریم ادامه تملک‌ها و توسعه فضای سبز در محلات مرکزی و جنوبی تهران با عنوان بافت‌های فرسوده افزایش یابد تصریح کرد: موضوع دیگر که باید به آن توجه داشت توسعه فاضلاب‌های شهری و رفع بحران کم آبی شهر تهران است که امروز با عنوان یکی از چالش‌های آتی شهرو کشور مطرح است.

وی با تأکید بر این که از هم اکنون باید به دنبال رفع این معضل باشیم اظهار داشت: در غیر این صورت تا چند سال آینده آب‌هایی که هم اکنون برای آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرارمی‌گیرد در تأمین آب شرب به کار خواهد رفت.

رئیس کمیسیون معماری و شهر سازی شورا یکی دیگر از موارد قابل ذکر در خصوص فضاهای سبز را پراکندگی بوستان بانوان دانست و  افزود: هر چند اقدامات ارزشمندی در این زمینه صورت پذیرفته است اما امیدواریم در سال‌های آینده ایجاد بوستان‌های ویژه بانوان بیشتر مد نظر قرار گیرد.

سالاری با عنوان این که مطابق نظر تندگویان در خصوص صیانت از باغات همراهی قوه قضائیه با اعضای شورای شهر باید مدنظر قرار گیرد     اظهار داشت: متأسفانه بسیاری از اعضای شورا در تشکیل جلسات مربوط به این زمینه تنها به حضور نمایندگان خود اکتفا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: کاشت درختان پهن برگ به عنوان یک عامل  در پالایش و آلودگی هوا باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: باغات ، صیانت ، منطقه ، یک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار