دانشجوی نمونه دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: دانشجویان از شیوه تدریس اساتید تا میزان امکانات رفاهی گله‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، روز رخ دانشجو‌ی نمونه دانشگاه علوم پزشکی تهران طی سخنرانی در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری کشور که در سالن علامه دانشگاه تهران برگزار شد، طی سخنرانی گفت: در زمینه بحث آموزشی باید بگویم که روش تدریس ما با روش تدریس و استاندارد جهانی فاصله دارد و باید به آنچه ایده‌ال است نزدیک شویم. 

وی به وضعیت پژوهشی در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به رشد پژوهش هم اکنون پیشرفت خوبی حاصل شده اما نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی هستیم، چنانچه در برنامه پنجم توسعه مقرر شد که ۳ درصد بودجه باید صرف پژوهش شود حال اگر این امر محقق شده چرا من دانشجو این را حس نمی‌کنم، باید مسئولین چاره‌ای بیندیشند با آنچه الویت روز کشور است.
 
وی اظهار داشت: تعالی پژوهش به قیمت قربانی کردن سایر ارگانهای علمی کشور نباید محقق شود. 

روز رخ در ادامه به فعالیت‌های دانشجویی اشاره کرد و گفت: میزان امکانات رفاهی با آنچه ایده‌ال است فاصله دارد و شان دانشجو در نحوه و میزان امکانات رفاهی حفظ نمی‌شود. 

وی در پایان گفت: باید از وضعیت تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها حمایت شود چرا که تشکل‌های دانشگاهی تنها سیاسی نیست بلکه در دانشگاه‌ها تشکل‌های علمی و فرهنگی نیز وجود دارد. 

با مدیریت علمی جهان را به دست بگیریم 
 در ادامه گنجی استاد دانشگاه صنعتی بابل طی سخنرانی گفت: روابط خارجی ایران و تعداد مقالات علمی مورد پذیرش تاکنون رشد خوبی پیدا کرده‌است. 

وی افزود: در حال حاضر رشد علمی ایران در سال ۲۰۱۴، 18.8 رسیده است و این میزان رشد علمی قابل توجه است چرا که در سالهای قبل و بعد از انقلاب چنین رشدی را کشور شاهد نبوده است. 

گنجی در ادامه پیشنهاداتی را جهت رشد بهتر و با کیفیت علمی ایران مطرح کرد و اظهار داشت: افزایش روند رشد علمی ایران چاپ مقالات به صورت کتاب، به دست گرفتن مدیریت علمی جهان و تربیت افراد برجسته علمی در کشور از جمله پیشنهاداتی است که به مسئولین می‌کنم. 



انتهای پیام/
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار