معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج از هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف فرهنگی برای جبران کسری سرانه مطلوب شهروندی خبر داد.

 سیدعلی اکبر میر وکیلی، معاونت فرهنگی اجتماعی شهروندی کرج در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: طرح مصوب و جامع تفضیلی انعطاف‌پذیری لازم را با توجه به سرعت پیشرفت جامعه ندارد و لزوم رسیدن به طرح‌های مصوب در طرح تضیلی نیازمند کار مضاعف است که در غیر این صورت شرایط مطلوب بر اساس طرح تفضیلی محقق نمی‌شود و همچنان کاستی‌ها پیش روی مردم و جامعه قرار دارد.

وی تصریح کرد: مبنای کار برای رسیدن به سرانه‌های مطلوب شهری،‌ تنها سنجش بر اساس نیازهای طرح تفضیلی نیست بلکه تهیه اطلس فرهنگ برای روشن وشفاف شدن نیازهای آموزشی، ورزشی، فرهنگی بسیار مهم است.

این مسئول افزود: تحقق سرانه‌های استاندارد در شهر نیازمند فرصتی طولانی است وشهرداری در نظر دارد برای احترام به حقوق شهروندان با هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی موثر در سطح شهر،‌امکانات اولیه فرهنگی مورد نیاز را فراهم کند.

وی عنوان کرد: طرح 120 مدرسه و 50 مسجد،‌یکی از طرح های هم‌افزایی است که برای پاسخگویی به کمبودهای فضاهای فرهنگی و ورزشی با همکاری آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

وی  ادامه داد: در این طرح 10 مدرسه در مناطق 12 گانه کرج انتخاب می‌شود و از هرمدرسه 2 کلاس برای آموزش شهروندی حقوق شهروندی، آموزش امداد، تقویت باورهای دینی اختصاص دارد و این آموزش‌ها به طور مستمر تا پایان سال ادامه دارد و همچنین حیاط مدرسه نیز با امکانات اولیه برای گذراندن اوقات فراغت شهروندان آماده است.

میروکیلی بیان کرد: طرح 50 مسجد برای پوشش پزشکی در سطح شهر است تا مردم از خدمات رایگان پزشکی در شهر بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: این 2 طرح از طرح‌های موقت شهرداری در شهر است تا مسئولان با کار مضاعف و برنامه‌های راهبردی ،‌سرانه مطلوب جهت رفاه حال شهروندان را در شهر ایجاد کنند.

میروکیلی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف شهرداری،‌ اهتمام جدی برای پایدار نگه داشتن فرهنگی همسو با منویات مقام معظم رهبری است که استاندار و امام جمعه که نماینده مقام معظم رهبری در استان هستند وظیفه تحقق این مهم را در استان به دوش می‌کشند و زمانی که این 2 مسئول در زمینه اشاعه فرهنگ کوتاهی می‌کنند شهرداری کار زیادی را برای ترویج فرهنگ در شهر نمی‌تواند انجام دهند.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: طرح ، جامع ، کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار