آمریکا برای اولین بار از بالگردهای جنگی آپاچی برای حمله به داعش استفاده می کند که این مسأله نشان از ناکارآمدی حملات هوایی بر ضد داعش داد

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، این خبرگزاری گزارش داد  که ارتش آمریکا برای اولین بار از بالگردهای جنگی آپاچی علیه نیروهای داعش استفاده می کند که این مسأله نشان از ناکارآمدی حملات هوایی داشته و سبب می گردد تا نیروهای آمریکایی را در حین انجام پشتیبانی از نیروهای عراقی، در خطرات بسیار زیادی به سبب ارتفاع پروازی کم این بالگردها قرار دهد.

این خبرگزاری به نقل از "کورتیس کلوگ" سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا، که مسئول نیروهای آمریکایی در خاورمیانه است اعلام کرد: نیروهای آمریکایی روز یکشنبه اقدام به استفاده از بالگرد علیه نیروهای داعش کردند و روز دوشنبه نیز بار دیگر اقدام به استفاده از بالگرد علیه داعش نمودند.

رویترز گزارش داده است که وی در پیامی از طریق پست الکترونیکی گفته: این اولین باری است که از بالگرد برای هماهنگی و حمایت از عملیات نیروهای امنیتی عراق استفاده می‌شود و دولت عراق خواستار حمایت بوسیله این تجهیزات، در نزدیکی فلوجه برای جلوگیری از داعش شده بود.

این خبرگزاری سپس به نقل از برخی مقامات دولتی آمریکا که نخواسته اند نامشان فاش شود گزارش داد: بالگردهایی که آمریکا استفاده کرده بالگردهای جنگی از نوع "آپاچی" بوده اند.

رویترز سپس از قول "ریچارد فونتین"، رئیس اندیشکده "مرکز امنیت جدید امریکایی"نوشت : این نشان می‌دهد که ارتش آمریکا نتایج محدودی از حملات هوایی جنگنده‌ها  ونیز پهپادها داشته اند.

رویترز از قول "کریستوفر هارمر"  از فرماندهان سابق نیروی دریایی آمریکا که هم اکنون به عنوان یک تحلیلگر در مؤسسه آمریکایی "مطالعات جنگ" فعالیت می کند، نوشت: کمک به ارتش عراق  سبب افزایش خطرات و چالش‌ها برای نیروهای آمریکایی می شود.

وی سپسدر توضیح سخنان خود گفت: هواپیماهای دارای بالهای ثابت در ارتفاع 30 هزار پایی(9000 متری) پرواز می‌کنند، که کاملا از سلاح‌هایی که داعش در اختیار دارد مصون هستند؛ اما بالگردها این چنین نیستند.

وی سپس می‌گوید: هنگامی که بالگردها در ارتفاع 15 پایی(15متری) پرواز می‌کنند می توان آنها را با یک موشک و یا سلاح های خودکار نشانه رفت، از این رو دارای خطرات بیشتری می‌باشند.

انتهای پیام/



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار