ارتش آمریکا اعلام کرد کشورهای عربی و دیگر متحدان واشنگتن فقط در 10 درصد حدود 2000 حمله صورت گرفته علیه داعش در عراق و سوریه از ابتدای ماه اوت شرکت کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات نظامی آمریکا اعلام کردند بر اساس آماری که یکشنبه شب ارائه شد جنگنده های آمریکایی از هشت اوت در 1768 حمله و دیگر اعضای ائتلاف بین المللی فقط در 195 حمله مواضع تکفیری ها را در عراق و سوریه هدف قرار دادند. 

اما مقامات وزارت دفاع آمریکا ( پنتاگون ) بر این موضوع تاکید کردند که کشورهای عربی و اروپایی حاضر در این حملات در آینده مشارکت بیشتری خواهند داشت.                                                                                    
این آمار نخستین بار میزان مشارکت کشورهای عربی ( بحرین، اردن، قطر، عربستان سعودی و امارات عربی متحده ) را در حملات هوایی در سوریه از 23 سپتامبر نشان می دهد و نقش برتر آمریکا را در این عملیات نمایان می کند.

این پنج کشور عربی تاکنون از ارائه توضیح درباره حملات خود به سوریه خودداری کرده اند.
فرانسه، بلژیک، انگلیس، دانمارک، هلند و استرالیا نیز در حملات علیه داعش اما فقط در عراق مشارکت دارند.

آمریکایی ها حملات علیه این گروه فوق افراطی را در عراق هشت اوت و در سوریه 23 سپتامبر شروع کردند.

به گفته مقامات نظامی، ائتلاف در کمتر از دو ماه از حدود 1000 تن بمب استفاده کرد.

آنها همچنین از شلیک 47 فروند موشک کروز توماهاوک در روز نخست حملات به سوریه خبر داد.

مرکز فرماندهی ارتش آمریکا برای خاورمیانه و آسیای مرکزی ( سنتکام ) هزینه مهمات استفاده شده را تاکنون حدود 62 میلیون و 400 هزار دلار تخمین زد.

یک مقام نظامی به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد جنگنده های ائتلاف بیش از 4800 سورتی پرواز از جمله بیش از 1600 پرواز سوخت رسانی و 700 پرواز شناسایی و بمباران انجام دادند.

این عملیات با روند کنونی به زودی از حملات در لیبی فراتر می رود که در آن بیش از 7000 سورتی پرواز در شش ماه انجام شد.

به علاوه مقامات آمریکایی دوشنبه اعلام کردند ارتش این کشور نخستین بار در عراق روزهای یکشنبه و دوشنبه از بالگرد استفاده کرد.
 


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار