اخباری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سناریوی مقابله غرب با داعش دروغین است/ تروریست‌ها دوباره توسط غربی‌ها رشد می‌کنند

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: باید کشورها اراده لازم برای برخورد با تروریست‌ها را به صورت عملی داشته باشند و با کارهایی چون محدودیت تأمین مالی، جلوگیری از پشتیبانی و همکاری امنیتی این گروه تروریستی را کنترل کنند.

"محمدرضا اخباری" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به برنامه‌هایی که ایران برای امنیت منطقه در دستور کار دارد اظهار داشت: این برنامه‌ها در راستای منافع مشترک ایران در صحنه منطقه‌ با کشورهای مختلف به ویژه دولت‌هایی است که در حوزه مقاومت هستند.
 
وی افزود: اکنون در صحنه خاورمیانه قدرت‌های فرامنطقه‌ای با تدبیری دیگر خواسته‌های خود را بازگو می‌کنند.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: از بين رفتن داعش به اراده کشورها بستگی دارد و متاسفانه می‌بینیم در مورد آن‌ها عملیات چمن‌زنی انجام می‌گیرد که با آب و کود دادن آن‌ها توسط کشورهای غربی و منطقه‌ای، دوباره شروع به رشد کردن می‌کنند .

اخباری تاکید کرد: باید کشورها اراده لازم برای برخورد با آن‌ها را به صورت عملی داشته باشند و با کارهایی چون محدودیت تامین مالی، جلوگیری از پشتیبانی و همکاری امنیتی این گروه تروریستی را کنترل کنند.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه اضافه کرد: داعش گروه تروریستی آموزش دیده‌ای است که با پشتیبانی گروه‌های فرامنطقه‌ای همچون آمریکا و کشورهای منطقه‌ای که در راس آن‌ها ترکیه، عربستان و قطر وجود دارد سازماندهی می‌شود تا عملیات‌های تروریستی خود را در منطقه به اجرا بگذارد.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: همکاری ما با سوریه همچون سمی برای ضعیف شدن گروه‌های تکفیری و تروریستی که در مرکز آن داعش قرار دارد محسوب می‌شود و افزایش مذاکرات در سطح خاورمیانه منجر به جلوگیری از عملیات‌های تخریبی و بحران آفرین گروه‌های تروریستی در منطقه می‌شود.  

انتهای پیام/
برچسب ها: غرب ، داعش ، چمن زنی ، ریشه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار