سرطان دهان جزو 10 سرطان رایج کشور و استان کرمان به شمار می‌رود و باید مراقبت‌های لازم و پیشگیرانه و آگاهی بخشی و به روز کردن دستاوردها با برگزاری همایش ها در این زمینه صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان و بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی استان ، دکتر" محمدرضا زارعی" دبیر علمی همایش ملی تخصصی درد های دهان و صورت گفت: در این راستا با توجه به اینکه کلینیک درد دانشگاه علوم پزشکی کرمان تنها کلینیکی است که مطابق با استانداردهای بین‌المللی در ایران فعالیت دارد، و سرطان دهان نیز جزو 10 سرطان رایج کشور است، نخستین همایش ملی تخصصی دردهای دهان، سر و صورت همزمان با پنجمین همایش تخصصی انجمن بیماری‌های دهان ایران برگزار می شود.

وی افزود : انجمن بین‌المللی مطالعه درد امسال را به عنوان سال جهانی مقابله با دردهای دهان، سر و صورت نامگذاری کرده است.

دبیر علمی پنجمین همایش تخصصی انجمن بیماری‌های دهان ایران تصریح کرد : در این همایش تازه‌های بیماری‌های دهان، فک و صورت با تاکید ویژه بر زخم‌های مخاط دهان، ضایعات پیش سرطانی دهان و سرطان دهان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دکتر زارعی خاطرنشان کرد: همچنین در قسمت دردهای دهان، سر و صورت تاکید ویژه بر دردهای مربوط به سیستم عصبی صورت، دردهای مرتبط با سیستم جونده فک و انواع سردردها گذاشته شده است.

وی محل برگزاری همایش را هتل پارس کرمان عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی شده تا 500 نفر از دندانپزشکان عمومی و متخصص، پزشکان عمومی و متخصصان روماتولوژی، پوست، گوش، حلق و بینی و اعصاب در این همایش حضور یابند.

رئیس دانشکده دندانپزشکی کرمان افزود: برپایی نمایشگاه تجهیزات و لوازم دندانپزشکی و 2 کارگاه آموزشی در ارتباط با ترک سیگار و تجویز منطقی دارو به عنوان برنامه‌های جانبی همایش در نظر گرفته شده است.

دکتر زارعی اظهار کرد: 12 پنل تخصصی بیماری‌های دهان و دردهای فک و صورت نیز در پنجمین همایش تخصصی انجمن بیماری‌های دهان ایران برگزار می‌شود.

در مجموع 200 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که 150 مقاله مورد پذیرش قرار گرفته و 75 مقاله به صورت سخنرانی و 75 مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود.

این همایش از 23 تا 25 مهر در کرمان برگزار می شود.

انتهاي پيام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سهیلا دریساوی
۱۹:۰۳ ۲۴ مهر ۱۳۹۳
لطفا آمارابتلابه سرطان دهان درایران رامنتشرکنید