سخنگوی ماموریت نظارت ویژه سازمان امنیت و همکاری اروپا روز دوشنبه اعلام کرد چند فروند هواپیمای بدون سرنشین این سازمان امروز وارد اوکراین شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، سخنگوی ماموریت نظارت ویژه سازمان امنیت و همکاری اروپا روز دوشنبه اعلام کرد چند فروند هواپیمای بدون سرنشین این سازمان امروز وارد اوکراین شد.

اتریش این تعداد از هواپیماهای بدون سرنشین را در اختیار ماموریت ویژه اتحادیه اروپا در اوکراین قرار داده است.

"مایکل بوسیورکیو" ،سخنگوی سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت در حال حاضر تشریفات گمرکی این هواپیما در حال انجام است.

وی افزود تعدادی از متخصصان بومی از این هواپیماها استفاده خواهند کرد. این مقام تاکید کرد طی هفته های آینده از این هواپیماها در خاک اوکراین استفاده خواهد شد ولی تاکنون هیچ جدول زمانی برای این هواپیماها تعیین نشده است.

در حال حاضر مقامات کشورهای آلمان و فرانسه در حال گفتگو با سازمان امنیت و همکاری اروپا به منظور ایجاد یک منطقه حائل در شرق اوکراین هستند. 

سازمان امنیت و همکاری اروپا با هماهنگی روسیه و اوکراین مرکز مشترکی را به منظور هماهنگی در زمینه آتش بس در شرق اوکراین دایر کرده اند.

آندری لیسنکو، رئیس کمیته دفاعی و شورای امنیت ملی اوکراین نیز پیش از این اعلام کرده بود سازمان امنیت و همکاری اروپا به زودی هواپیماهای بدون سرنشین خود را به منظور نظارت و عملیات گشت زنی در خاک اوکراین به شرق این کشور اعزام خواهد کرد.

وی افزود این عملیات به افزایش اثرات عملیات این ماموریت کمک خواهد کرد.

دبیرخانه شورای امنیت و همکاری اروپا نیز پیش از این تاکید کرده بود به منظور نظارت بر مرزهای مشترک روسیه با اوکراین و در تطابق با توافق آتش بس مینسک که در تاریخ پنجم ماه سپتامبر مورد توافق طرفین درگیر قرار گرفته بود، این هواپیماهای بدون سرنشین برای انجام عملیات گشت زنی در این کشور مورد استفاده قرار خواهند گرفت. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار