حسن اکلیلی:

سینمای کودک سرشار از پیام‌های خشک غیر قابل فهم شده است

بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون گفت: تولیدات سفارشی در حوزه‌ی فیلم کودک و نوجوان آسیب‌های جدی به پیکره‌ی این سینما وارد می‌کند.

حسن اکلیلی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران پیرامون بیست و هشتمین دوره جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: سینمای کودک پر شده از قصه‌هایی که می خواهند یک پیام خشک و غیر قابل فهم را به اجبار به کودکان بفهمانند.

وی در ادامه افزود: تا زمانی که تولیدات حوزه‌ی کودک سفارشی باشند و فیلمسازان نتوانند ایده‌های خود را روی فیلمشان پیاده کنند در این حوزه به پیشرفت قابل توجهی نخواهیم رسید.

بازیگر سریال "پشت کوه‌های بلند" اظهار داشت: به یاد می‌آورم که در زمان کودکی صبح‌ها بنایی می‌کردم تا با پول آن فیلمی بخرم اما کودکان امروز هیچ علاقه‌ای به دیدن فیلم‌های تکراری سینما ندارند و تنها به دلیل کارناوال‌های شادی و برنامه‌ های جنبی جشنواره فیلم کودک و نوجوان جذب آن می‌شوند .

وی ادامه داد: جشنواره امسال نسبت به سال‌های گذشته افت کرده بود و تنها به دلیل حضور 50 اثر از فیلم های کارگردانان اصفهان از این جشنواره استقبال کردم زیرا همین موضوع موجب گردآوری افکار مختلف فیلمسازان می‌شود.

اکلیلی در پایان خاطر نشان کرد: در صورت حمایت  مسئولین طرح های زیادی را که برای جشنواره فیلم کودک سال آینده دارم عملی می‌کنم و مسئولان سینمایی ما باید بدانند حمایت از فیلمسازان حوزه کودک و تقدیر از آنان به رشد سینما ایران کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کودک ، سینما ، جشنواره ، نوجوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار