ابراهیمی ترکمان گفت: زبان و ادبیات می‌تواند پیوندی بین ملت‌های مسلمان و انقلابیون کل دنیا باشد.

 به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران؛ ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در همایش بررسی ادبیات معاصر  الجزایر در دانشگاه شهید بهشتی گفت: نزدیک‌تر شدن انقلاب ها باعث شده که پیوند سخت فراهم شود و ملت‌های مسلمان بستری را برای گفتگو در این جلسات فراهم کنند و یکی از راهکارهای شناختن این انقلاب‌ها از راه ادبیات است.

وی گفت: باید انقلاب های آسیا و آفریقا در توسعه معرفی ادبیات تلاش کنند و باید پیوندی از جنس هنر ، با داستان برقرار کنند و این بازتاب ملت‌های مسلمان در دفاع از اهداف عزتمندانه خود است،که تا پای جان ایستادگی کنند.

ابراهیمی ترکمان گفت: انقلاب‌های منطقه الهام بخش در جریانات سیاسی هستند ولی از نظر ادبیات جایگاهی ندارند و باید تلاش کرد که پیوندی بین سیاست و ادبیات برقرار شود .

وی در ادامه افزود: به عنوان مثال این انقلاب ها باید توسط پژوهشگران مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد و گفتگو می تواند در این زمینه کمک کند تا آتش جنگی را که در منطقه بر پااست به چالش بکشد و به این مهم باید دست یافت.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: حیات اجتماعی جوامع مسلمان در منطقه با تهدید روبرو است و دانشجویان می‌تـوانند در این زمینه فعالیت کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: زبان ، ادبیات ، ملت ، مسلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار