خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛ چندين هکر اينترنتی ضد دولتی در هنگ کنگ بازداشت شدند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس هنگ کنگ دوشنبه اعلام کرد پنج فرد مظنون به هک کردن پایگاه‌های اینترنتی دولتی ، پس از تهدیدهای جنگ سایبری که یک گروه ناشناس  علیه مقامات این جزیره تحت کنترل چین مطرح کرده بودند، بازداشت شدند.

این گروه هکرهای اینترنتی چهارشنبه گذشته تهدید کرده بود در اعتراض به رفتار مقامات هنگ‌کنگ با تظاهرکنندگان طرفدار دموکراسی  در چند روز پیش ، حملاتی سایبری علیه پایگاه‌های اینترنتی دولت محلی و پلیس انجام دهند.

هویی چون تاک سخنگوی پلیس اعلام کرد  این پنج تن که 13 تا 19 ساله هستند به سبب دسترسی غیر قانونی به رایانه هایی با قاصد  تبهکارانه یا بدخواهانه  باداشت شدند.

دهها هزار تن از تظاهرکنندگان طرفدار دموکراسی از 28 سپتامبر ، تاریخی که در آن پلیس در تلاش برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک آور و گاز فلفل استفاده کرد،  در خیابان ها مستقر شده بودند.

اما  شمار تظاهرکنندگان دوشنبه به طور چشمگیری کاهش یافت و هنگ کنگ فعالیت عادی خود را از سر گرفته است .

 در ویدئویی که در یوتیوب منتشر شده است ، اینگروه ناشناس تهدید کرده بود در صورتی که مقامات هنگ کنگ همچنان به آزار واذیت و بدی رساندن به معترضان ادامه دهند، همه پایگاه های اینترنتی دولتی را هک خواهد کرد.

هنگ کنگ با وخیم ترین بحران سیاسی خود از زمان الحاق به چین در سال 1997 مواجه شده است . تظاهرکنندگان خواستار رای گیری مستقیم با آرا عمومی  را درخواست می کنند.

هرچند چین اصل آن را برای انتخاب آینده رئیس اجرایی این سرزمین پذیرفته است ، این کشور قصد دارد نظارت بر نامزدها را حفظ کند که جنبش طرفدار دموکراسی با این پیشنهاد به شدت مخالفت می‌کند.



انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، چین ، هکر ، هنگ کنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار