معاون علم و فناوری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران از برگزاری نشست علمی "ایمنی عابر پیاده" در تاریخ ۱۶ مهر سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،معاون علم و فناوری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با اعلام این خبر اظهارکرد: عابران‌ پیاده بیشترین سهم سفرهای شهری را تشکیل می‌دهند، چرا که پیاده روی در بیشتر سفرهای شهری یا به عنوان مُد اصلی و یا به عنوان مُد مکمل دیده می‌شود. از طرف دیگر عابرین پیاده جزء آسیب پذیرترین کاربران راه هستند که توجه به ایمنی تردد آنها، امری اجتناب ناپذیر جهت کاهش تلفات آنهاست.


فرهادی افزود: برای حل این مساله در کلان شهرهای کشور اتخاذ رویکرد علمی برای بررسی موضوع ایمنی عابرپیاده ضروری است. چرا که با این وجود تسهیلات پیاده‌روی در سطح شهرها، معمولاً  فاقد استانداردهای لازم و هماهنگی با سایر اجزاء شبکه هستند.


وی ادامه داد: در همین راستا، مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران نشست "ایمنی عابر پیاده" را با سخنرانی دکتر افشین شریعت و دکتر علی توکلی کاشانی  اعضاء هیات علمی دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت و مهندس محمد باقر اسدی ، معاون حمل و نقل وترافیک منطقه 6 شهرداری تهران در روز چهارشنبه مورخ 16مهر در سالن شهید صرفی دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار خواهد کرد.


معاون علم و فناوری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران افزود: در این نشست سه موضوع مدلسازی ترافیکی رفتار عابران پیاده، مشکلات ساختار معابر شهری از دیدگاه ایمنی عابرپیاده و بررسی نمونه موردی اجرا شده در چهارراه ولیعصر تهران  مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.


فرهادی از علاقه‌مندان خواست تا برای حضور در این نشست دعوت به سایت مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران به نشانی rpc.tehran.ir مراجعه و فرم ثبت‌نام را تکمیل نمایند.



انتهای پیام /
برچسب ها: ایمنی ، عابرپیاده ، نشست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار