پژمان گفت: تا کنون هیچ خبری مبنی بر افزایش سقف تسهیلات مسکن از شورای پول و اعتبار بیرون نیامده و بزودی این شورا در خصوص این طرح اظهار نظر می‌کند.

محمد پژمان مدیرعامل سازمان زمین و مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در عرصه بخش مسکن و ساختمان فعالیت‌ها باید ادامه پیدا کند افزود: بخش مسکن و ساختمان اقتصاد را پررونق کرد و در حال حاضر به اندازه ظرفیت‌های این بخش فعالیت‌ها صورت نمی‌گیرد.

وی در ادامه گفت: راه‌اندازی صندوق‌های زمین و مسکن به جهت تعریف پروژه‌های مناسب، اجرایی کردن ظرفیت‌ها و جمع‌آوری منابع خرد مردم صورت گرفت.

مدیرعامل سازمان زمین و مسکن با بیان اینکه مناسب‌ترین روش برای تنظیم بازار مسکن راه‌اندازی صندوق زمین و مسکن است گفت: این صندوق امتیاز ویژه‌ای به بخش ساخت و ساز می‌دهد و به جهت فنی، مالی و زمان‌بندی بسیار مناسب است.

پژمان در ادامه توضیح داد: برای شروع صندوق زمین و مسکن لازم بود با بورس اقداماتی انجام دهیم که برای این قانون رفت و برگشت‌های بسیاری را انجام دادیم.

وی در ادامه تصریح کرد: چارچوب‌های اجرایی این صندوق ایجاد شده و یک طرح از این صندوق را بانک مسکن و طرح دیگری توسط خود سازمان اجرا شد به گونه‌ای که بر اساس ظرفیت‌های لازم پروژه بسیار جذاب و مردم پسند است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به تسهیلات هشتاد میلیون تومانی مسکن اشاره کرد و گفت: در حوزه مسائل پولی و مالی رفت و برگشت‌های بسیاری با بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار وجود دارد.

وی در ادامه افزود: همه علاقمند به اجرای این طرح به دلیل خارج کردن اقتصاد از رکود هستند ولی به دلیل وضعیت تورمی کشور، نگرانی‌هایی برای افزایش سقف تسهیلات وجود دارد.

پژمان در ادامه تصریح کرد: سیاست اصلی دولت کاهش کاهش نرخ تورم است و باید وضعیت به خصوص در بخش مسکن به گونه‌ای باشد که تورم آزاردهنده ایجاد نشود و به زندگی مردم لطمه ای وارد نشود.

مدیرعامل سازمان زمین و مسکن در ادامه توضیح داد: تا کنون هیچ خبری مبنی بر افزایش سقف تسهیلات مسکن از شورای پول و اعتبار بیرون نیامده و بزودی این شورا در خصوص این طرح اظهار نظر می‌کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مسکن ، راه ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار