مدیر کل محیط زیست استان تهران گفت: سازمان دفع آفات نباتی متولی اصلی از بین بردن مگس‌های سفید است و این موضوع ربطی به سازمان محیط زیست ندارد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمد هادی حیدرزاده مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران در حاشیه نشست خبری کشف زمین خواران بزرگ در مناطق حفاظت شده محیط زیست درباره ازدیاد مگس‌های سفید در شهر تهران گفت: سازمان دفع آفات نباتی متولی اصلی از بین بردن مگس‌های سفید است و این موضع ربطی به محیط زیست ندارد.

وی در ادامه درباره علت به وجود آمدن مگس‌های سفید اظهار داشت: طبق بررسی‌های صورت گرفته در این زمینه متوجه شدیم که در زمین‌های کشاورزی صفادشت و شهریار به دلیل کمبود آب، کشاورزان میزان سم مصرفی خود را افزایش داده‌اند تا بتوانند به این وسیله کمبود آب را جبران کنند.

حیدرزاده در ادامه با اشاره به تبعات افزایش میزان مصرف سم در زمین‌های کشاورزی بیان داشت: سم‌های مورد استفاده در این زمین‌ها موجب شده زنبورهایی که شکارگر این آفات بوده‌اند از بین بروند و به تبع آن مگس‌های سفید افزایش پیدا کنند.

وی در ادامه درباره ضرر و زیانی که این مگس‌ها به محیط زیست وارد می‌کنند تصریح کرد: این آفت هیچ ضرری برای پوشش گیاهی، فضای سبز و کشاورزی ندارد.

مدیر کل محیط زیست استان تهران در ادامه افزود: پیش بینی‌ می‌شود که با کاهش دما از تعداد مگس‌های سفید کاسته شود.

وی در ادامه درباره زمان دقیق از بین رفتن این آفات اظهار داشت: تنها زمانی این مگس‌ها به طور کامل از بین می‌روند که کاهش ملموس دما به همراه بارندگی کافی در سطح استان داشته باشیم، اما به طور تقریبی می‌توان گفت تا شروع زمستان به مروز از تعداد مگس‌های سفید کاسته می‌شود.

حیدرزاده در ادامه از سازمان دفع آفات گلایه کرد و بیان داشت:‌متأسفانه مرکز دفع آفات نباتی هیچ اظهار نظری در این راستا انجام نمی‌دهد درصورتی که آن‌ها باید در این زمینه پاسخگوی اصلی باشند.

وی در ادامه درباره راه حل‌های فعلی از بین برنده مگس‌های سفید بیان داشت: در حال حاضر آب شویی به عنوان یکی از راه حل‌های از بین بردن مگس‌های سفید توسط شهرداری انجام می‌شود.اما متأسفانه به دلیل کمبود منابع آبی شست و شوی درختان و پهن برگ به طور کامل میسر نیست.

وی در پایان گفت: با خزان برگ‌ها خاستگاه اصلی مگس‌های سفید از بین می‌رود  و از میزان آن‌ها کاسته می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: سفید بال ، مگس ، سم ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار