رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: طرح غربالگری سلامت زنان با محوریت پیشگیری از شیوع و درمان به موقع سرطان‌های شایع زنان انجام می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ فرهاد پورفرضی امروز در نشست کمیته سلامت بانوان در اردبیل اظهار کرد: آنچه که در سلامتی زنان به عنوان محوریت و کانون خانواده مدنظر است اینکه با رصد و بها دادن به پیشگیری قبل از وقوع بیماری و درمان ضرورت دارد یک اقدام همه‌جانبه و فراگیر ملی در این بخش به انجام برسد.

وی همچنین با اشاره به امار سرطان زنان در اردبیل شایع‌ترین سرطان‌های زنان را سرطان سینه و دهانه رحم اعلام کرد و گفت: آنچه که در این زمینه اسباب نگرانی و ناراحتی را فراهم کرده بی‌توجهی نسبت به شناسایی و درمان به موقع و پیشگیری‌های اولیه است که در همین راستا پیشنهاد می‌کنیم طرح غربالگری زنان با محوریت پیشگیری از شیوع و درمان به موقع سرطان‌های شایع زنان انجام شود.

رئیس دانشگاه لوم پزشکی اردبیل با اشاره به کارهای تحقیقی و پژوهشی در این حوزه و علل شیوع این بیماری‌ها بیان کرد: ما از نتیجه این تحقیقات و بررسی‌ها استفاده می‌کنیم تا بتوانیم یک فعالیت پیشگیرانه خوبی را داشته باشیم.

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: اردبیل ، طرح ، غربالگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.