نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس گفت: توسعه روستایی از ارکان مهم توسعه کشور محسوب می‌شود به طوری که اصلی‌ترین اساس این توسعه توسعه اقتصادی و کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ جلیل جعفری بنه خلخال امروز در مراسم گرامیداشت روز ملی روستا در خلخال افزود: 15 مهرماه به نام روز ملی روستا در نظر گرفته شده که اقدام خوبی به شمار می‌رود تا در کنار تمرکز بر توسعه روستایی بتوان زمینه بالندگی آبادی‌ها را فراهم کرد.

وی گفت: بیش از 50 درصد جمعیت شهرستان‌های خلخال و کوثر در روستاها سکونت دارند که 142 روستا در خلخال و 121 روستا در کوثر وجود دارد.

نماینده مردم جنوب استان تصریح کرد: متاسفانه از این تعداد روستاها بیش از 20 روستا در دو شهرستان خالی از سکنه شده است که این معضل سبب رکود تولیدات دامی ‌و کشاورزی شده است.

جعفری بنه خلخال بیان کرد: توجه توسعه‌دهنده به روستاها و ایجاد راه‌های امن و مناسب به همراه تامین نیازمندی‌هایی همچون آب شرب، گاز لوله‌کشی شده، آب کشاورزی، اجرای طرح هادی و احداث راه‌های بین مزارع و توجه به مکانیزه‌سازی کشاورزی و دامپروری می‌تواند روستاهایی مولد، پویا و آباد داشته باشیم.

وی ادامه داد: اقداماتی که در توسعه راه‌های روستایی دو شهرستان انجام گرفته و از میانگین برخورداری بیست درصدی به بالای 45 درصدی، افزایش نرخ برخورداری از گاز لوله‌کشی به صورت قابل توجهی افزایش یافته است.

انتهای پیام/ا

برچسب ها: اردبیل ، توسعه ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.