معاون رئیس جمهور و امور زنان و خانواده گفت: طبق تحقیقات یونیسف تنها می‌توان با اختصاص 5دلار برای هر کودک سالانه جان 90درصد از کودکانی که می‌میرند را نجات داد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، شهین دخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در مراسم افتتاحیه هفته ملی کودک که در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شده بود گفت: امروز فرصت مناسبی برای ما است تا یادآوری کنیم که وضعیتی که در آن قرار داریم و وضعیتی مطلوبی که باید به آن برسیم همچنین چالش‌هایی که برای ارتقا وضعیت کودکان و جامعه تأثیر گذار است و بدون توجه به این موارد دستیابی به توسعه پایدار دور از دسترس است.

وی در ادامه افزود: برای این که بتوانیم به وضعیت مطلوبی که طبق آئین‌های دینی و تعهدات بین المللی به دنبال هستیم دسترسی پیدا کنیم باید مسیر توسعه را با سیاست‌های دوست دار کودک تطبیق دهیم و حقوق کودکان و نوجوانان را مدنظر قرار دهیم. با حساس سازی نهادهای مدنی برای اعتلا وضعیت کودکان تلاش کنیم.

مولاوردی با اشاره به این که روزجهانی کودک یادآوری حقوق کودک است اظهار داشت: کودکی کردن حق طبیعی آن‌ها است کودکان نباید به یک باره از جنگ، آوارگی و فقر سر در بیاورند همچنین داشتن آرامش، تغذیه مناسب و خانه و کاشانه حق طبیعی آن‌ها است.

وی در ادامه اضافه کرد: در پیمان نامه حقوق کودک 4اصل اشاره شده است که عبارتند از: هیچ کودکی از تبعیض رنج نبرد و زمانی که از حقوق کودک صحبت می‌کنیم منافع عالی آ‌ن‌ها مدنظر قرار گیرد.همچنین کودک حق حیات داشته و رشد کند و آزادانه نظرات خود را بیان کند.

معاون رئیس جمهور و امور زنان و خانواده عنوان کرد: کودکان در این روز می‌خواهند این موضوع را یادآور شوند که سالانه هزینه‌های زیادی صرف تولید سلاح می‌شود اما کودکان زیادی در جهان به دلیل سو تغذیه جان می‌دهند.

وی ادامه داد:‌ نتیجه تحقیقات یونیسف نشان می‌دهد بسیاری از کشورها در کاهش مرگ و میر نوزادان موفق بوده‌اند اما با نابرابری بین قشر مرفه و فقیر در حال افزایش است.

مولاوردی در پایان خاطرنشان کرد:‌ طبق تحقیقات یونیسف تنها با اختصاص 5دلار برای هر کودک جان 90درصد از کودکانی که سالانه میمیرند را می‌توان نجات داد.

انتهای پیام/
برچسب ها: کودک ، توسعه ، منافع ، افتتاحیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار