نشنال اینترست:

هیچ کشوری در منطقه برای مقابله با داعش بهتر از ایران نیست

نشنال اینترست در گزارشی می‌نویسد: آمریکا با در نظر گرفتن داعش به عنوان فرصتی برای شروع روابط کاری با ایران در منطقه ، می‌تواند به تبدیل کردن ایران به یک بازیگر در این مناقشه کمک کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی نشنال اینترست در گزارشی با عنوان " تهدید داعش: چرا آمریکا و ایران باید با یکدیگر همکاری کنند؟ " می‌نویسد: داعش در حالی که تهدیدی برای منافع آمریکا محسوب می‌شود ، می تواند فرصت منحصر به فردی را برای برخی تحولات در خاور میانه از جمله دگرگون سازی روابط منطقه ای، فرو نشاندن جنگ سرد بین ایران و عربستان سعودی و نیز برقراری روابط کاری جدید با ایران فراهم سازد.

نشنال اینترست می‌نویسد: در حالی که آمریکا تلاش می کند جنگ خود علیه گروه داعش را شدت بخشد و ائتلاف علیه این گروه تروریستی را تقویت کند ، این موضوع بسیار حائز اهمیت است که ایران نیز در این فرایند حضور داشته باشد. از این گذشته، منافع ایران و آمریکا در خاور میانه با ظهور یک دشمن مشترک به طور فزاینده ای در هم آمیخته است و هیچ نیرویی در منطقه برای مقابله با داعش بهتر از ایران نیست.

این گزارش می‌افزاید: این نکته نیز بسیار حائز اهمیت است که ایران بخش مهمی از هر راه حل هدفمندی برای ثبات منطقه ای و هر گونه تلاش برای کمک به تقویت و حفظ دولت جدید عراق باشد. با تایید رسمی نقشی که ایران می تواند در این درگیری ها ایفا کند ، این کشور می تواند نقش سازنده ای را در برقراری نظم جامع در خاور میانه به عهده گیرد- هدفی که همزمان با موفقیت احتمالی مذاکرات هسته ای ایران که دگرگونی هایی را در شرایط کنونی خاور میانه و نقش ایران در منطقه احتمالا به دنبال دارد- به طور فزاینده برجسته تر شده است.

نشنال اینترست در ادامه می‌نویسد: آمریکا با در نظر گرفتن داعش به عنوان فرصتی برای شروع روابط کاری با ایران در منطقه ، می تواند به تبدیل کردن ایران به یک بازیگر در این مناقشه کمک کند. علاوه بر آن ، این امر به آمریکا کمک می کند تا استفاده موثری از قدرت ایرانیان در مبارزه با گروه داعش داشته باشد. برای چنین کاری آمریکا نباید تنها رویکرد خود را در قبال خاور میانه روشن کند بلکه باید به طور اخص عربستان سعودی را به همکاری با ایرانیان ترغیب کند. بله ، همکاری و تعامل با ایران به عنوان کشوری که در خاور میانه نقش چشمگیری دارد ، وظیفه ای است که مخاطرات زیادی به دنبال دارد به ویژه در زمانی که مذاکرات هسته ای در حال برگزاری است. اما خودداری از چنین کاری تنها درگیری های کنونی را تشدید خواهد کرد.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار