ناصرنیا گفت: با سازمان آموزش فنی قراردادی رابرای آموزش عمومی مسائل ایمنی به کارگران منعقد کردیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران خدایاری رئیس انجمن مهندسی معدن ایران امروز در نشست خبری سومین همایش و نمایشگاه فرصتهای سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش جذب سرمایه گذاران خارجی در جریانات معدنی کشور است.

وی افزود: سال گذشته از 30 سفارتخانه برای حضور در این نمایشگاه دعوت به عمل آوردیم که امسال این تعداد به 40 سفارتخانه افزایش یافت.

وی با بیان اینکه 200 شرکت در این همایش حضور خواهند داشت گفت: غیر از شرکتهای معرفی شده از سوی سفارتخانه‌ها، 28 شرکت خارجی نیز حضور خواهند داشت.

خدایاری تصریح کرد: برای برگزاری این همایش از همکاری شرکت ایمیکو، سازمان سرمایه گذاری خارجی وزارت امور اقتصاد و دارایی و دفتر سرمایه گذاری وزارت صنعت و معدن و تجارت بهره گرفتیم.

رئیس انجمن مهندسی معدن ایران با بیان اینکه تجاری سازی پروژه های ارسالی به نمایشگاه در دستور کار ما قرار دارد افزود: انجمن مهندسی معدن ایران یک تشکل علمی است که در صدد است با برگزاری اینگونه برنامه‌ها،به پروژه‌‌ها و مقالات ارسالی را قابلیت اجرایی دهد.

وی ادامه داد: 300 تا 400 مقاله دریافت کردیم که از این تعداد 29 مقاله را پذیرفتیم و 63 مقاله به صورت شفاهی پذیرفته شد.

خدایاری تاکید کرد: درصدد هستیم با تجمیع کنفرانس و همایش‌ها، همایش‌هایی از این دست، به نتایج واحدی جهت ارتقا فعالیت‌ معدنی در کشور دست یابیم.

وی در خصوص حضور خانم‌ها در بخش معدن گفت: بحث تفکیک جنسیتی، پاک‌کردن مشکل اجتماعی به صورت غیرفنی است چرا که درس خواندن خانم‌ها در بخش معدن یک معضل نیست.
 
خدایاری با بیان این‌که در گذشته خانم‌ها تمایل چندانی به این رشته نداشتند، گفت: در حال حاضر اگر فرد قرار باشد بین رشته معدن یا نیامدن به دانشگاه یکی را انتخاب کند قطعا رشته معدن را انتخاب می‌کند. این در حالی است که بیش از 70 درصد مهندسان معدن در دفاتر مشاوره و فنی فعالیت دارند و این بدین معناست که این موضوع برای خانم‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند.

در ادامه این نشست هرمز ناصرنیا رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران به محورهای همایش اشاره کرد و گفت: اکتشاف، استخراج، فرآوری مواد معدنی و توسعه تجهیزات فعالیت‌های معدنی کشور از جمله محورهای برگزاری این همایش است.

وی در خصوص تاثیر‌گذاری نمایشگاه معدن در سال گذشته اظهار کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی تاثیر زیادی را در جذب هیات‌های خارجی داشته است؛ به‌طوری که سال گذشته تعدادی هیات‌های خارجی از کشور‌های بلژیک، آلمان و آفریقای جنوبی بعد از برگزاری نمایشگاه برای سرمایه‌گذاری به ایمیدرو مراجعه کردند که برخی از آنها به نتیجه نهایی رسید.

ناصرنیا تصریح کرد: زمانی که در هر زمینه‌ای خواهان رشد و توسعه باشیم باید ابزار و تجهیزات آن حرفه را نیز توسعه دهیم.

وی افزود: به طور مداوم از گسترش فعالیت‌های معدنی در کشور صحبت می‌کنیم اما همچنان بخش عمده‌ای از تجهیزات این حوزه از خارج تامین می‌شود بنابراین باید برای جذب سرمایه‌گذاری تلاش کنیم.

ناصرنیا تاکید کرد: بدون در اختیار داشتن ابزار و تجهیزات مناسب، فعالیت معدنی رشد نمی‌کند.

وی به مسائل ایمنی کارگران اشاره کرد و افزود: با سازمان آموزش فنی قراردادی رابرای آموزش عمومی مسائل ایمنی به کارگران منعقد کردیم.

وی همچنین در خصوص تجاری سازی پروژه های دانشگاهی گفت: سال گذشته 9 پروژه معرفی کردیم که 2 مورد از این پروژه ها سرمایه‌گذار پیدا کرد امسال نیز حدود 25 پروژه معرفی کره این که البته تمام سازوکار آن را به وزارت علوم سپرده‌ایم.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران اظهار داشت: همچنین سال گذشته حدود 600 پروانه اشتغال صادر کردیم که این عدد البته تا امروز 500 پروانه بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار