شبکه الاخباریه سوریه گزارش داد مقامات روسیه و ایران درباره مداخله نظامی ترکیه در عراق و سوریه هشدار دادند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه گزارش داد: در حالی که ترکیه نقش مهمی در حمایت از تروریسم ایفا می کند، پارلمان این کشور به بهانه مبارزه با تروریسم پیش نویس قانونی را درباره مداخله نظامی ارتش ترکیه در سوریه و عراق تصویب کرد. در مقابل، مقامات ایران از این قانون انتقاد کردند و درباره اهداف غیر علنی آن هشدار دادند. 

بر اساس این گزارش، "منصور حقیقت پور"، معاون کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران، اقدام پارلمان ترکیه را اشتباهی راهبردی دانست و گفت این قانون، ترکیه را وارد میدان مین خواهد کرد و در عرصه های سیاسی، امنیتی و اقتصادی متحمل پرداخت بهای مداخله نظامی در سوریه خواهد شد.

در ادامه این گزارش امده است: "محمد جواد ظریف "وزیر خارجه ایران قبلا با انتقاد از شیوه ترکیه در مبارزه با تروریسم از هر گونه حمله احتمالی ارتش ترکیه به عراق و سوریه ابراز نگرانی کرده است. وی تاکید کرده است کشورهای منطقه باید مسئولانه حرکت کنند و در جهت تشدید وخامت اوضاع کنونی تلاش نکنند.

از سوی دیگر، "میخائیل بوگدانوف" معاون وزیر خارجه روسیه بر لزوم احترام گذاشتن به حاکمیت کشورهای منطقه و هماهنگی با سوریه و عراق در مبارزه با تروریسم تاکید کرد. بوگدانوف همچنین اعلام کرد مبارزه با تروریسم باید در قالب فعالیت های شورای امنیت و اصول سازمان ملل باشد.

این منبع خبری در پایان تصریح کرد: اظهارات مقامات روسیه و ایران پس از کشف حقیقت رابطه بین تشکیلات تروریستی مسلح و دولت ترکیه بیان شد، زیرا این کشور از این تشکیلات و در راس آن داعش به صورت نامحدود حمایت می کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار