مالدونادو
قبل از آغاز اولین تمرین آزاد در گرندپری ژاپن، از ششمین موتور درون سوز
در این فصل استفاده کرد. از همین رو، او در استارت مسابقه ده رده پنالتی
دریافت خواهد کرد.
اگر شرایط به نحوی باشد که او نتواند از تمامی
ده رده مجازات خود در این گرندپری استفاده کند (مثلاً در تعیین خط هجدهم
شود) مابقی رده های مجازاتی او به گرندپری روسیه منتقل خواهد شد. بعد از
مشکلاتی که این راننده ونزوئلایی با آن در رقابت های قبلی رو به رو بود،
انتظار می رفت تا لوتوس بخواهد چنین تصمیمی در رابطه با اتومبیل پاستور
بگیرد.
مالدونادو همچنین اگر تصمیم بگیرد از قطعات دیگری به غیر
از موتور درون سوز (مانند ERS، توربو و…) هم استفاده کند، باز هم مشمول
مجازات خواهد شد. البته به شرطی که تعداد استفاده از آنها به رقم شش رسیده
باشد. طبق قانون فصل جاری اگر راننده ای بخواهد از قطعات دیگری (به غیر از
موتور درون سوز) استفاده کند، در استارت رقابت پنج رده مجازات خواهد شد.
پیش تر در گرندپری سنگاپور دنی کیات از تورو روسو مشمول این مجازات شده بود.
انتهای پیام/