معاون فرماندهی نیروهای کمک به امنیت سازمان ملل متحد در افغانستان (آیساف) در آستانه خروج کامل نیروهای خارجی از این کشور گفته است که سال 2015 سال جنگی در افغانستان خواهد بود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "کرستن جکویسن" معاون فرماندهی آیساف در افغانستان در نشستی خبری در کابل گفت: سال 2015 در این کشور یک سال جنگی است و حملات مخالفان مسلح افزایش چشمگیری خواهد یافت.
 
وی با وجود این که سال 2015 را سال جنگی در افغانستان خواند؛ اما تصریح کرد، نیروهای افغانستان توانایی مقابله با افراطگرایان را دارد.
 
این اظهارات در حالی مطرح می‎شود که 2 روز قبل، پیمان امنیتی و دفاعی کابل‏-واشنگتن و کابل‏- ناتو میان نمایندگان افغانستان و آمریکا و ناتو در کابل امضا شد.
 
براساس این توافق‎نامه، با آغاز سال 2015 میلادی ماموریت جنگی نیروهای خارجی در افغانستان به نقش آموزشی و مشورت دهی به نیروهای افغانستان تغییر می‎کند.
 
به گفته این مقام آیساف، نیروهای بین‌المللی در افغانستان از 30 هزار به 12 هزار در سال 2015 کاهش خواهد یافت و تأکید کرد که همین مقدار از نیروهای آیساف و نیروهای امنیتی افغانستان اجازه نخواهند داد تا بار دیگر این کشور به پناهگاه القاعده مبدل گردد.
 
وی همچنین تأکید کرد، روند انتقال مسئولیت‎های امنیتی تا آخر سال 2014 میلادی به پایان می‌رسد و تأسیسات را که نیروهای خارجی از آن استفاده می‎کردند در اختیار نیروهای امنیتی افغانستان قرار خواهد گرفت.
 
/انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار