مدیر روابط عمومی شرکت سیاحتی علیصدر همدان از پاکسازی غار علیصدر به مناسبت روز غار پاک خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران؛حسن ملکی اظهار کرد: با هماهنگی مجموعه محیط زیست برنامه ریزی لازم برای پاکسازی غار انجام شد که در این راستا سمن‌های فعال در حوزه محیط زیست نیز در این برنامه حضور یافتند.
 
وی افزود: پاکسازی غار با گروه 38 نفره انجام شد که در ابتدا مجتمع علیصدر پاکسازی شد، سپس با حضور کارشناسان محیط زیست مسیر غار پاکسازی شد.
 
ملکی تصریح کرد: محیط داخل غار هر سه ماه یک بار پاکسازی می‌شود که این امر با همکاری مجموعه محیط زیست انجام می‌شود که کارشناسان محیط زیست در این کار مشارکت می‌کنند.
 
وی به شناسایی مسیر جدید غار اشاره کرد و گفت: این مسیر به طور رسمی افتتاح نشده است، اما گردشگران در سال جاری تمایل زیادی به بازدید از این مسیر داشتند که بازدید از این مسیر برای آنها فراهم شد.
 
ملکی به جابجایی لامپ‌های داخل غار در هر بار پاکسازی اشاره کرد و گفت: لامپ‌های داخل غار با حضور کارشناسان محیط زیست در هر بار پاکسازی جابجا می‌شود که این امر از رشد جلبک در داخل غار جلوگیری می‌کند.
 
وی به استفاده از نورهای ویژه در داخل غار اشاره کرد و گفت: این لامپ‌ها حداقل آلودگی را داشته و از رشد جلبک در داخل غار جلوگیری می‌کند.
 
ملکی تاکید کرد: پله‌های داخل غار به گونه‌ای کار گذاشته شده که کوچکترین آسیبی به محوطه داخل وارد نشود و شکل غار حفظ شود.
 
لامپ‌های جدید از رشد جلبک در داخل غار جلوگیری می‌کند

 
کارشناس حفاظت محیط زیست استان اظهار کرد: جابجایی لامپ‌های کار گذاشته شده در داخل غار از رشد جلبک‌ها جلوگیری می‌کند که این امر یکی از امور بسیار مفیدی است که مسئولان شرکت علیصدر انجام می‌دهند.
 
"علیرضا محمدی" افزود: لامپ‌های جدیدی برای ایجاد روشنایی در داخل غار استفاده می‌شود که حداقل آلودگی را داشته و از رشد جلبک نیز جلوگیری می‌کنند.
 
وی تصریح کرد: رشد جلبک در داخل غار موجب فرسایش سقف و کف غار می‌شود، اما دوستداران محیط زیست از این غار آبی به خوبی محافظت می‌کنند.
 
منبع:ایسنا

‌انتهای پیام/ش
 
برچسب ها: محیط زیست ، لامپ ، غار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.