رئیس شورای شهر تهران به همراه معاون خدمات شهری شهرداری و مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار از جایگاه‌های عرضه دام به مناسبت عید قربان بازدید کردند.


 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، همزمان با فرا رسیدن عید سعید قربان، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهرداری شهرداری تهران، سیداحمد صفوی مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار از جایگاه‌های عرضه بهداشتی دام بازدید کردند.
 
مهدی چمران در حاشیه بازدید از جایگاه عرضه بهداشتی دام در منطقه یک اظهار داشت: بازدیدی که امروز صورت گرفت در حالی بود که شهروندان از اقدام شهرداری راضی بودند.
 
وی تصریح کرد: دامی که در این جایگاه‌ها عرضه می‌شود از نظر قیمتی بسیار مناسب‌تر است. اماکن داخل شهر بوده و در واقع رضایتمندی شهروندان را به هر ماه داشته است.
 
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه با رعایت مسائل بهداشتی و همچنین ذبح اسلامی در خصوص کشتار دام‌ها به طور کامل رعایت شده است اظهار داشت: خوشبختانه حضور دامپزشکان برای معاینه دام‌ها و همچنین حضور روحانیون و کنترل ذبح از نکات بارز جایگاه‌های عرضه دام محسوب می‌شوند.
 
وی اظهار امیدواری کرد در سال‌های آتی نیز شهرداری بتواند تعداد این مراکز و جایگاه‌ها را افزایش دهد.
 
سید احمد صفوی مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار نیز در حاشیه بازدید از جایگاه‌های عرضه بهداشتی دام و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 29 مرکز برای عرضه دام در نظر گرفته شده است که بالغ بر 260 دامپزشک در این جایگاه‌ها برای ارائه خدمات حضور پیدا کرده‌اند.
 
وی از حضور 47 نفر روحانی در 29 جایگاه عرضه بهداشتی دام اشاره کرد و گفت: این عزیزان نظارت کاملی را در خصوص رعایت مسائل شرعی و ذبح صحیح دام‌ها دارند.
 
صفوی بیان داشت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده 30 راس دام در 29 جایگاه عرضه بهداشتی دام در نظر گرفته شده است.
 
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار افزود: برای نخستین بار با همکاری نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی غرفه‌هایی را برای حمایت از ایتام در این مراکز پیش‌بینی شده است که شهروندان می‌توانند با حضور در جایگاه‌های عرضه بهداشتی دام علاوه بر خرید دام مورد نظر، حمایتی را نیز از ایتام داشته باشند.
 
مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران نیز با اشاره به اینکه جایگاه‌های عرضه بهداشتی دام با هدف حفظ بهداشت محیط زیبای شهری- کمک به اقتصاد خانواده در توزین دقیق و همچنین جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام ایجاد شده است.
 
عبداللهی خاطرنشان کرد: بالغ بر هزار و 200 دامپزشک، پرسنل شهرداری و روحانی در جایگه‌های عرضه دام حضور پیدا کرده‌اند که هر یک وظایف خود را انجام می‌دهند.
 
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید براینکه از حدود 45 روز پیش جلساتی برای ساماندهی این جایگاه‌ها پیش‌بینی شده بود تا بتوانیم خدمات بهتری را نسبت به سال‌های گذشته به شهروندان ارائه کنیم.
 
عبداللهی بیان داشت: با برنامه‌ریزی انجام شده از سوی شهرداری بالغ بر 50 درصد از عرضه دام در تهران توسط جایگاه‌های در نظر گرفته شده از سوی شهرداری انجام می‌شود ضمن اینکه قیمت‌هایی که در جایگاه‌ها در نظر گرفته شده براساس مصوبات قانونی بوده است.
 
وی در پایان گفت: خوشبختانه استقبال از سوی شهروندان در این جایگاه‌ها چشمگیر بوده ضمن اینکه بین یک میلیون تا یک میلیون و 500 هزار تومان از هر یک از غرفه داران برای ارائه خدمات مطلوب دریافت شده است.
 
گفتنی است؛ رئیس شورای شهر تهران، معاون خدماتی شهرداری تهران و مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار پیش از ظهر امروز از 4 جایگاه عرضه دام (منطقه 1، 4، 5 و 2) بازدید کردند.
 
 انتهای پیام/
برچسب ها: چمران ، دام ، عید قربان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار