طاهری گفت: اهمیت توجه به مسئله سلامت و بهداشت شهروندان، ضرورت افزایش ضریب استاندارد واحدهای تولیدی در اطراف شهر تهران را دو چندان می‌کند.

الیاس طاهری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با تاکید بر این که وجود ریزگردها در کلان‌شهرها سلامت شهروندان را تهدید می‌کند، اظهار کرد: با وجود این که پلمپ این واحدهای تولیدی موجب ضربه خوردن بر پیکره صنعت کشور و به دنبال آن خارج شدن عده‌ای از چرخه کسب و کار خواهد شد، اما توجه به مسئله بهداشت شهروندان امری است که ضرورت دارد تا در الویت کار تمام دستگاه‌ها قرار گیرد.
 
نماینده مردم اقلید تصریح کرد: توجه به ضوابط زیست محیطی از سوی واحدهای تولیدی در اطراف شهر تهران باید در دستور کار تمامی واحدهای تولیدی قرار گیرد.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: در بسیاری از کشورهای اروپایی همواره شاهد رعایت استانداردهای زیست محیطی از سوی صنایع تولیدی هستیم و این امر نشاندهنده این است که در کشورمان هم رعایت اصول استاندارد و توجه به ضوابط زیست محیطی امری انجام شدنی است که باید در دستور کار تمامی کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی قرار گیرد.
 
طاهری در خصوص عدم نظارت سازمان استاندارد بر فعالیت واحدهای تولید صنایع گفت: سازمان استاندارد موظف است که بر فعالیت کلیه واحدهای تولیدی نظارت کند اما در گذشته بیشتر شاهد این امر بودیم و در حال حاضر نظارت دقیقی در این امر صورت نمی‌گیرد.
 
وی افزود: سازمان استاندارد وظیفه دارد برای بالا بردن افزایش ضریب مسائل ایمنی و استاندارد از میزان آلودگی‌ها و وجود ریزگردها در شهر تهران بکاهد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار