مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: ظرفیت انتقال گاز کشور تا پایان امسال با راه‌اندازی ایستگاه‌های تقویت فشار پل کله، همدان، بیجار و پتاوه افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علیرضا غریبی  اظهار داشت: تا پایان امسال تعدادی از ایستگاههای تقویت فشار راه اندازی می شود و با توجه به در مدار قرار گرفتن این ایستگاهها، ظرفیت و توان انتقال گاز کشور افزایش می یابد.
 
غریبی افزود: توربینهای سوم (١+٢) و چهارم (١+٣) تعدادی از ایستگاهها تقویت نیز تا پایان امسال در مدار قرار می گیرد.
 
وی با بیان این که علاوه بر بهره برداری از ایستگاههای تقویت فشار، بخشی از خطوط لوله سراسری نیز باید احداث شود، خاطرنشان کرد: ٨٠ کیلومتر از خط دهم سراسری حدفاصل پتاوه تا همدان نیز تا پایان امسال به بهره برداری می رسد و این خط تا اصفهان تکمیل می شود.
 
به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، تکمیل ٨٠ کیلومتر از این خط سراسری از جمله پروژه های حساس و مهمی بشمار می رود که بر اساس برنامه تا پایان امسال به اتمام می رسد.
 
غریبی با اشاره به برگزاری مناقصه برای ایستگاههای خط هشتم سراسری گفت: مناقصه ٧ ایستگاه از خط هشتم سراسری برگزار شده تا بتوانیم به تدریج این ایستگاهها را در مدار قرار دهیم.
 
وی یادآور شد: در حال حاضر این ایستگاهها تحویل ، توربینهای آن تامین و پیمانکار آن نیز مشخص شده است.
 
وی تاکید کرد: امیدوارم سال آینده این ایستگاهها را نیز آماده کنیم تا باقیمانده افزایش ظرفیت گاز سال آینده را منتقل کنیم.
 
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران نیز پیشتر به خبرنگار شانا گفته بود: ١٠ ایستگاه در بخش تقویت فشار گاز در مناطق مختلف کشور، تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
 
به گفته حمیدرضا عراقی، در سالی که تحریمها قصد ایجاد محدودیت در پیشرفت کشور را داشت، شرکت ملی گاز ایران بهره برداری از ١٠ دستگاه تاسیسات تقویت فشار گاز را تا پایان سال در دستور کار قرار داد که در نوع خود بی سابقه و بی نظیر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار