زارعیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

پایان طرح هم‌کدسازی تلفن ثابت سطح کشور تا 10 آبان ماه/ 9 استان در نوبت هم‌کد سازی

سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت: طرح هم کد سازی تلفن‌های ثابت استان‌های کشور که قرار بود تا پایان شهریور به اتمام برسد تا 10 آبان ماه ادامه دارد.

داوود زارعیان سخنگوی شرکت مخابرات ایران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  گفت: طرح هم کد سازی تلفن‌های ثابت استان‌های کشور که قرار بود تا پایان شهریور به اتمام برسد تا 10 آبان ماه ادامه دارد.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران با اعلام این خبر گفت: هم‌کدی تلفن ثابت و 8 رقمی شدن شماره تلفن‌های ثابت که یکی از مصوبات دولت گذشته بود و به ترتیب در استان های کشور آغاز شد،‌تا 40 روز پس از زمان تعیین شده برای انجام هم‌کدی در استان‌ها ادامه دارد.  
 
وی افزود: طبق تنظیم برنامه با شرکت ارتباطات زیر ساخت و سازمان تنظیم مقررات،‌هم کدی تلفن ثابت باید تا پایان شهریور در همه‌ی استان‌ها به پایان می‌رسید اما در مرحله اجرا به جهت اصلاح رسانی و هماهنگی بیشر مقرر شد که هم کدی تلفن ثابت تا 10 آبان ماه به اتمام برسد.  
 
زارعیان در ادامه عنوان کرد: تا کنون تلفن ثابت در 22 استان کشور هم‌کد و تلفن‌های آن‌ها 8 رقمی شده که پیش بینی می‌شود 9 استان باقیمانده تا آبان ماه هم کد شوند.
 
وی خاطر نشان کرد: یکی از رکن‌های اصلی طرح هم کدی تلفن ، هم کد سازی شماره تلفن استان‌ها است و سعی دارد تا هزینه مکالمات بین استانی را کاهش دهد.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: استان ، ثابت ، هم کدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار