طبق آماری که توسط کشورهای پیشرفته منتشر شده هر ساله بالغ بر ۱۰۰میلیون نفر در کشورهای مختلف مبتلا به دردهای مزمن می‌شوند که این درد بیش از ۶ ماه طول می‌کشد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی در حاشیه برگزاری پنجمین کنگره بین المللی اینترونشنال درد که امروز در سالن همایش‌های رازی آغاز به کار کرد در جمع خبرنگاران بیان داشت: برآوردهای اولیه در سال ۲۰۱۳ حاکی از این بوده است که مبلغ ۶۳۵ میلیارد دلار معطوف به درمان درد مزمن در این تعدا د بیمار شده است. 

 وی افزود: درکشور ما آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد چون تعداد بیماران مبتلا به درد مزمن را شناسایی نکردیم و این نیازمند این است تا دانشگاه‌ها و گروههای مختلف علمی شاخص‌ها ی درد مزمن و تعداد افراد مبتلا به آن مشخص و شناسایی شود. 

 وی با بیان اینکه درمان درد مزمن چند وجهی است، گفت: در حوزه درمان باید چند کار انجام داد بویژه در مداخلات جراحی و درمان درد حاد که اگر پوشش مناسب تعرفه‌ای و حمایتی صورت گیرد ما باید آن را جز پروتکل‌های درمانی داشته باشیم.

وی به استفاده از روشهای کاهنده درد توصیه کرد و بیان داشت: در کودکان ثابت شده اگر اقدامی مثل ختنه کردن را بدون استفاده از روشهای کاهنده درد انجام دهیم در حافظه ساختاری وی شکل گرفته و می‌تواند درآینده مشکل افرین باشد.

رئیس سازمان نظام پزشکی به گسترش کلینک‌های چند تخصصی درد اشاره کرد و گفت: باید تخصص‌های مختلف در درمان دردهای مزمن کنار هم باشند و در درمان حاد دردهای بعد جراحی نیز نیازمند حمایت‌های ختلف تعرفه‌ای بیش از گذشته هستیم.

دکتر مهدی قیامت رئیس انجمن بیهوشی ایران در جمع خبرنگاران افزود: ‌ منحنی مصرف استامینوفن در ایران بسیار بالا‌تر از کشورهای دیگر است و شایع‌ترین عارضه استامینوفن، عوارض کلیوی است که در صورت مصرف بی‌رویه بروز می‌کند. 

 وی همچنین با اشاره به اینکه بحث درد در تمام دنیا بسیار جدی است، تصریح کرد: درد صرفا برای بیمارانی که جراحی می‌شوند، نیست بلکه بسیاری از بیماران از جمله افرادی که مبتلا به سرطان هستند با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و سازمان بهداشت جهانی نیز نردبان درمانی برای آن در نظرگرفته است.

 وی با بیان اینکه درد در کیفیت زندگی افراد موثر است و ابتدا مریض باید از نظر روانی مورد بررسی قرار گیرد خاطرنشان کرد: ابتدا از روان درمانی برای کاهش و تسکین درد بیمار مدد گرفته می‌شود.

دکتر قیامت به بی حسی عصب برای درمان درد اشاره کرد و بیان داشت:در این روش نیز عصب موضعی که درد دارد بی حس شده و بدین ترتیب درد بیمار کاهش میابد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار