مدیر کل اداره میراث فرهنگی استان یزد گفت: شهرداری در زمینه جمع آوری زباله‌ها کوتاهی نکرده است، اما عرض کم معابر بافت تاریخی یزد مانع از جمع‌آوری زباله به وسیله ماشین های مکانیزه می‌شود.

مهدی شرافت مدیر کل اداره میراث فرهنگی استان یزد در خصوص تبدیل شدن بافت تاریخی این شهر به محلی برای ریختن زباله در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: با پیشرفت تکنولوژی و به روز بودن جمع‌آوری زباله ها از سطح شهر‌ها امروزه این امر کمتر با  نیروی انسانی و با روش سنتی صورت می‌پذیرد اما این مسئله در شهر تاریخی یزد کاملاً متفاوت است؛و این شهر با مشکل زباله‌های موجود در معابر روبه‌رواست.

شرافت ادامه داد: دلیل اصلی این معضل پیش رو قرارگیری وساکن بودن افرادغیر بومی در بافت تاریخی است که با فرهنگ و منش این دیار آشنایی کافی ندارند.

وی عنوان کرد: شهرداری  درزمینه جمع‌آوری زباله ها کوتاهی نکرده است و از وسایل به روز ومکانیزه برای جمع‌آوری زباله بهره می‌گیرد ولی عرض کم معابر در درون بافت مانع از جمع‌آوری زباله به وسیله ماشین های مکانیزه می‌شود و علاوه بر این نا آشنایی ساکنان غیر بومی دلیل دوم و اصل این معضل است.

مدیر کل میراث یزد اظهار داشت: گردشگران در استان تاریخی یزد، دو دسته حافظان و مدافعان ارزش‌ها و آثار تاریخی راهنمایان و داوران و مشاوران گردشگران شرافت تقسیم می‌شوند .
 
وی افزود: مدیران میراث و سازمان‌های فرهنگی مردم نهاد حرکتی را به نام آب و جاروی بافت برای حل این مشکل در نظر گرفته‌اند.

مدیر کل میراث یزد تصریح کرد: بهترین کاری که می توان در این زمینه انجام داد، به روز کردن جمع آوری زباله هااست و این امر به سادگی با ماشین‌های مکانیزه و روش صنعتی انجام‌پذیر است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بافت ، تاریخی ، زباله ، معابر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار