رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: تاخیر ایجادشده در ساخت متروهای اقماری به دلیل سلب این وظیفه از شهرداری بوده است.

اقبال شاکری در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،بابیان اینکه ساخت متروهای اقماری که عمدتا خارج ازتهران راشامل میشوددر گذشته از وظایف تعریف شده  شهرداری تهران بوده است، عنوان کرد: بنابرتصمیم گیری اخیر دولت این وظیفه از حوزه وظایف شهرداری خارج وبه دولت واگذار شده است.

وی با تاکید بر اینکه درصورت تامین اعتبار لازم، شهرداری تهران در نخستین فرصت اقدامات لازم جهت ساخت مترو های شهرستان های استان تهران را آغاز خواهد نمود، افزود: در واقع تاخیر ایجاد شده در ساخت متروهای اقماری به دلیل سلب این وظیفه از شهرداری بوده است.

عضو کمیسیون عمران وحمل ونقل شورای اسلامی شهرتهران تصریح کرد: از چرایی این تصمبم به خوبی مطلع نیستم اما قرارگیری متروهای اقماری در خارج از تهران مهمترین دلیل اخذ این مسئولیت از شهرداری و واگذاری آن به وزارت کشور وفرمانداری بوده که البته دستاوردی جز تاخیر درساخت مترو های حومه تهران به همراه نداشته است.

شاکری خاطر نشان کرد: باتوجه به تشکیل کمیسون کلانشهرها دردولت، قطعا اعضای شورای شهر مذاکرات لازم در خصوص این موضوع را با دولت خواهند داشت.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: شاکری ، شورا ، ساخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار