رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در 5 ماه نخست امسال، 950 هزار تن کالا به ارزش 698 میلیون دلار از استان صادر شده است

راضیه علیرضایی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، افزد: صادرات استان در این مدت نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزنی 7 درصد و از نظر ارزشی 2 درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: زعفران، رب گوجه فرنگی، نان ها، شیرینی ها، سیمان ،رنگ ها، کف پوش ها و پسته ، عمده ترین اقلام صادراتی استان بوده است که عمدتا به کشورهای افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان، امارات، عراق، قزاقستان، اسپانیا، قرقیزستان، ازبکستان و عربستان صادر شده است.

علیرضایی با اشاره به این که متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی استان در پنج ماهه سال جاری، 735 دلار بوده است، گفت: همچنین در این مدت 13 میلیون دلار ، صادرات خدمات فنی و مهندسی استان بوده است.

وی با بیان اینکه واردات استان در 5 ماهه سال 93، 295 هزار تن به ارزش 215 میلیون دلار بوده است افزود: دانه گندم، جو، پنبه، کنجاله، ماشین آلات و اجزاء خط تولید، ابریشم خام، سایر فرآورده های غذائی، دانه کنجد، برنج وارداتی، اجزاء و قطعات کامپیوتر، اقلام عمده وارداتی استان بوده است که عمدتا از کشورهای قزاقستان، ازبکستان، امارات متحده عربی، ترکمنستان ، چین ، ایرلند و جمهوری کره، ترکیه، پاکستان و آلمان به استان وارد شده استش.

 

برچسب ها: صادرات ، کالا ، دلار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.