عضو شورای اسلامی شهر تهران در طی بازدید تهران‌گردی خود از برج آزادی و در راستای حفظ و نگهداشت این بنای ارزشمند از اختصاص 20 میلیارد تومان دردو بخش خبر داد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،؛ احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران روز گذشته در  حاشیه بازدید از برج آزادی گفت: 18 میلیارد تومان برای نورپردازی و 2 میلیارد تومان برای تعمیرات داخلی برج در نظر گرفته شده است.

وی در ابتدای حضور خود در برج آزادی از برخی بخشها و سالن‌های این بنای ارزشمند مانند سالن اصلی برج آزادی، نگارخانه، سالن احترام، تالار آیینه، تالار کهن بازدید کردند.

این مجموعه‌ها به گونه‌ای الهام گرفته از نقوش اسلامی- ایرانی، باغ ماهان کرمان و مرداب انزلی را به تصویر می‌کشد.

مسجد جامعی در ادامه به نورپردازی مجموعه تالار وحدت، برج آزادی و تئاتر شهر اشاره کرد و گفت: نورپردازی مجموعه تالار وحدت، برج آزادی و تئاترشهر در دستور کار قرار دارد و مطالعه در خصوص پوسیدگی بتن برج آزادی با برگزاری جلسات متعدد به این موضوع پرداخته شده بود.
وی ادامه داد: سالن اصلی برج هیچ آسیبی ندیده است ولی متاسفانه قسمت‌هایی از چمن بیرونی برج به دلیل نشست آب باعث بروز مشکلاتی در قسمتهای زیرین شده است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بازدید خود از منطقه 9 در سازمان هواشناسی ضمن بازدید از بخشهای مختلف گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با اداره کل هواشناسی کشور موزه هواشناسی ساخته خواهد شد.

همچنین مسجد جامعی در ادامه بازدید خود از کارخانجات نوشابه سازی ایران بازدید کرد و گفت: دستگاه‌هایی که در این مجموعه تولید شده بر اساس استانداردهای بین المللی است و به هیچ عنوان آلودگی زیست محیطی ایجاد نمی‌کند.

وی در ادامه حضور خود از سومین کلینیگ گل و گیاه در میدان فتح حضور پیدا کرد.

عضو شورای شهر تهران در ادامه بازدید خود در منزل آیت الله شهسواری نماینده ولی فقیه درغرب تهران و امام جمعه مسجد امام جعفر صادق حضور پیدا کرد و از نابینای حافظ کل قرآن مهران سلمانی تجلیل کرد و در ادامه در منزل شهید امیر خلبان سرگل حضور پیدا کرد همچنین از سمن‌های فعال در حوزه ترک اعتیاد نیز بازدید کرد.

وی در خاتمه حضور خود در منزل پیشکسوت خطاطی علی راهبری بازدید کرد. در این بازدید این خطاط پیشکسوت     ضمن قدردانی از زحمات استاتید خود در عرصه خطاطی عنوان کرد: کمال مختص ذات پروردگار است ولی کمال بشر نسبی است و این گونه نیست که مختص به یک نفر باشد.

شایان ذکر است، هدف از این بازدید‌ها بازشناسی موقعیت‌های تاریخی- فرهنگی و آیینی شهر تهران است که در کوران مدرن و مدرنیته به فراموشی سپرده شده‌اند را یادآوری میکند و به نوعی با هویت‌ها و فرهنگهای رایج مردم و آثار هنری آشنا می‌کنند.

در طول این بازدیدها سید علیرضا حسینی شهردار منطقه 9، محمد خبازها قائم مقام و دیگر روسا و معاونین این مجموعه حضور داشتند.

انتهای پیام/
برچسب ها: تعمیرات ، داخلی ، تالار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار