آمریکا برای مقابله با ویروس ابولا در لیبریا، چهار هزار نیروی نظامی به این کشور اعزام خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، بنا به اعلام پنتاگون، آمریکا به منظور کمک به مقابله با ویروس ابولا در لیبریا، نزدیک به چهار هزار نیروی نظامی به این کشور غرب افریقا اعزام خواهد کرد.

واشنگتن قصد داشت به منظور مقابله با شیوع ابولا در غرب آفریقا قوای سه هزار نفره به غرب آفریقا اعزام کند، اما پنتاگون هم اکنون این رقم را به چهار هزار نفر افزایش داده است.

دریادار "جان کربی"، سخنگوی وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) روز جمعه (۳ اکتبر، ۱۲ مهر) در یک کنفرانس خبری در واشنگتن گفت: "برآورد کرده‌ایم که می‌توان در آن جا نزدیک به چهار هزار نیروی نظامی برای کمک به این ماموریت مستقر کرد، اما بدیهی است هر روز ضروریات را ارزیابی و برآورد می‌کنیم."

این در حالی است که تاکنون حدود هزار و چهارصد نیروی نظامی امریکا عازم لیبریا شده‌اند و دویست نیروی نظامی نیز در این کشور آفریقایی استقرار یافته‌اند.

کربی روز سه شنبه اعلام کرد حدود هفتصد سرباز از لشکر۱۰۱ هوابرد ارتش امریکا و هفتصد نیروی مهندسی نظامی این کشور اواخر اکتبر به مونرویا، پایتخت لیبریا، اعزام خواهند شد.

مهندسان بر ساخت هفده مرکز درمانی ابولا که در مجموع از هزار و هفتصد تخت‌خواب برخوردارند، نظارت خواهند کرد.

"ابایومی ازیکیوه"، روزنامه‌نگار و فعال امریکایی، نهم سپتامبر در مصاحبه با پرس تی‌وی گفت واشنگتن از اپیدمی ویروس ابولا برای پیشبرد دستور کار امپریالیستی خود در غرب آفریقا استفاده می‌کند.

ازیکیوه تاکید کرد: "به نظر من این مساله صرفا ابزار دیگری برای نفوذ عمیق‌تر دستگاه اطلاعاتی ارتش امریکا در قاره آفریقاست. امریکا در حال حاضر نیز در لیبی، سیرالئون و نیجریه در غرب آفریقا حضور نظامی دارد و تمام این کشورها تحت تاثیر شیوع ویروس ابولا صورت گرفته اند."

در اثر بیماری مهلک تب ابولا در غرب افریقا تاکنون بیش از سه هزار و چهارصد نفر جان باخته‌اند و شماری اندک از امدادرسانان امریکا نیز بعد از درمان در امریکا بهبود یافته‌اند.

در حال حاضر هیچ درمان مشخصی برای ابولا وجود ندارد. این بیماری نوعی تب همراه با ترشحات خونی است که سردرد،حالت تهوع، استفراغ، گلو درد و خونریزی از علائم این بیماری به شمار می‌آید.

ترشحات خونی عامل اصلی انتقال بیماری ابولا است و می‌تواند از طریق بزاق، خون و ترشحات جنسی بیماری را به فرد دیگری منتقل کنند.

ابولا برای اولین بار در سال ۱۹۷۶ در جمهوری دموکراتیک کنگو کشف شد. شیوع این بیماری در این سال دویست و هشتاد قربانی گرفت.

این بیماری یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های جهان است که بین ۲۵ تا ۹۰ درصد افرادی که به آن مبتلا می‌شوند را می‌کشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار